سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 8:47:11 AM

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از مقامات عالی رتبه ۷۰ کشور جهان دعوت شده که از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) دیدن کنند.
حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هم اندیشی وزارت صمت با نمایندگان منتخب دوازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از دو هزار شرکت تجاری با معرفی بیش از هزاران کالای صادراتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) شرکت میکنند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی کالا‌های تولیدی ایرانی است. در داخل کشور از همه ظرفیت‌ها برای تولید و جهش در آن استفاده میشود؛ باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر استفاده کنیم.

وی با اشاره به موانعی که در سال‌های اخیر از طرف دشمنان در مسیر تجارت کشور بوجود آمده، گفت: برنامه‌ها و الگو‌هایی برای رفع مشکلات صادراتی تهیه شده است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی یکی از این برنامه هاست که میتواند فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های ایران به مردم جهان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بیش از ۷۰ وزیر، نخست وزیر و رئیس جمهور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دعوت شده اند. در کنار برگزاری این نمایشگاه، اجلاس آفریقا و شانگهای نیز برگزار خواهد شد. به کمک اتاق بازرگانی نشست‌های دو جانبه‌ای (B TO B) بین تجار داخلی و خارجی نیز برگزار می‌شود، که قطعا نتیجه این نشست‌ها منجر به عقد قرارداد‌های تجاری خواهد شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین