پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 1:37:48 AM

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۳۳۴ دلار و ۵۲ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

به گزارش اقتصادنامه به نقل از رویترز، طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا در حدود ۲۳۳۵ دلار معامله می‌شود. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۳۳۴ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار آمریکا هم که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای دنیا نشان می‌دهد، تا ۱۰۶ پایین آمده است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته، به طوری که سود اوراق قرضه ۱۰ ساله این بانک تا ۴.۶۷ درصد پایین آمده است.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان داد شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در این کشور در ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش داشته که مطابق با انتظارها بوده است. بدین ترتیب تورم سالیانه در آمریکا در ماه مارس برابر با ۲.۷ درصد بوده است، در حالی که این رقم در فوریه ۲.۵ درصد اعلام شده بود.
بازارها حالا ۶۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر کاهش دهد. انتظار می‌رود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه دارند. نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

ماس در روز شنبه اعلام کرد در حال بررسی پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی در مورد آتش بس در غزه است. مصر تلاش می‌کند قرارداد صلحی بین رژیم صهیونیستی و حماس بسته شده و مانع حمله این رژیم به شهر رفح شود. هرگونه تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش خواهد داد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۶۲ سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش ۰.۵۶ درصدی ۹۲۲ دلار و ۱۸ سنت معامله می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین