دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 3:00:37 AM

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح‌های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست حمایت می‌کند و در این زمینه اعتبارات لازم در هیئت مدیره شرکت مصوب شده است.
حمایت‌ شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح‌های حفاظت محیط زیست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر، روز گذشته سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری تصریح کرد: در دولت سیزدهم بودجه مسئولیت اجتماعی نفت افزایشی خیره‌کننده داشته که بخشی قابل‌توجه از آن معطوف به اقدام‌های محیط زیستی و همکاری با دیگر نهادها برای حفاظت محیط زیست کشور است.

وی با بیان اینکه توجه به منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار است، اظهار کرد: در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در زمینه مسئولیت اجتماعی اعتبارات ویژه‌ای برای بحث درختکاری، حفظ منابع طبیعی و حفاظت خاک و آب مصوب و ابلاغ شده است.

معاون وزیر نفت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی به مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران تکلیف شده است.

خجسته‌مهر تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم در استان خوزستان بحث نخیلات است که شرکت ملی نفت ایران برابر تعهدهای اجتماعی خود، طرح‌های توسعه زیرساخت و جایگزینی نخیلات، همچنین کمک به اجرای زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان خوزستان را با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران در بحث منابع طبیعی اقدامات متعددی در دستور کار دارد که با هدف صیانت از جنگل‌های زاگرس می‌توان به مشارکت در تولید بیش از ۲ میلیون اصله نهال که تأمین‌کننده نهال مورد نیاز حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین‌هایی جنگلی خواهد بود، اشاره کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین