سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 شمسی /4/30/2024 8:55:28 AM

مدیر عامل توانیر گفت: برای رفع ناترازی برق به ۷ تا ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت برق نیاز است.
سرمایه گذاری ۲۵۰ همتی دولت سیزدهم در صنعت برق

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در یازدهمین کنفرانس سیرد منطقه‌ای ایران گفت: در سالهای آینده چالش‌های ما در حوزه انتقال و توزیع سخن تر از قبل خواهد بود و در کنترل به جهت عدم تمرکز باید پیش برویم.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی صنعت برق رشد مصرف ۴.۵ تا ۵ درصدی داریم در حالی که که کشورهای پیشرفته به یک درصد می‌رسد.

رجبی مشهدی ادامه داد: تقاضای ۳۵۰۰،۳۶۰۰ مگاواتی به تقاضای کشور اضافه می‌شود که برای این میزان باید ۵ هزار مگاوات نیروگاه نصب شود که سالانه ۵ میلیارد دلار باید هزینه شود.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۲۵۰ همت در این راستا سرمایه گذاری شده و ۵۰۰ همت هم در برنامه قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر این برای رفع ناترازی موجود به ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که عملاً امکان پذیر نیست.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس قانون مانع زدایی از صنعت برق حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع در نظر گرفته شده که صنایع سرمایه گذاری خود را در حوزه نیروگاهی زیاد کنند. بر اساس ماده ۴ این قانون که مشترکان با مصرف بیش از ۱۶ هزار مگاوات موافقت شده که تا کنون ۶ هزار مگاوات آن آغاز شده و ۲ هزار مگاوات تا پایان سال آینده در این مدار قرار خواهد گرفت



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین