يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 9:33:30 PM

دبیر کل انجمن کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها هیچ‌ زمان بدهی ۸۰ همتی به وزارت نفت نداشته اند،گفت: بدون در نظر گرفتن مطالبات خود ۲۰ همت به صورت چرخشی به وزارت نفت بدهکارم.
بدهی ۲۰ همتی پتروشیمی‌ها به وزارت نفت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مهدی مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن کارفرمایی پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا پتروشیمی‌ها بدهی ۸۰ همتی به وزارت نفت دارند، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و ما آن را به هیچ عنوان قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع تنها ادعایی مطرح شده است، خاطر نشان کرد: ما هیچ زمان ۸۰ همت بدهکار نبوده‌ایم و این موضوع ادعایی از سوی وزارت نفت است، زیرا از یک سو ۵۰ همت بابت اوره مطالبه داریم و از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده طلبکار هستیم.

به گفته دبیر کل انجمن کارفرمایی پتروشیمی بدهی‌های گازی با تأخیر یک تا دو ماهه پرداخت می‌شود.مشترکان خانگی هم قبض آذرماه را دی ماه پرداخت می‌کنند و پیش از موعد که پرداخت نمی‌شود.

مهدوی ابهری در پاسخ به این سوال که بدون در نظر گرفتن مطالبات مقدار بدهی پتروشیمی‌ها به وزارت نفت چقدر است، خاطر نشان کرد: بدون در نظر گرفتن مطالبه ۵۰ همتی هم هیچ زمان بدهی ما به ۸۰ همت نرسیده است و هر چه هست به صورت جاری و ممکن است به ۲۰ همت برسد، اما در حال چرخش است.

دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی در رابطه با عدم النفع حاصل از محدودیت‌های گازی، خاطر نشان کرد: سال گذشته به دلیل عدم تأمین گاز ۸۰۰ میلیون دلار از صادرات ما از بین رفت و اقتصاد کشور ضربه خورد، اما برای سال جاری هنوز میزان مشخصی از میزان عدم النفع ناشی از محدودیت‌های گازی وجود ندارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین