دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 7:24:22 PM

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر سامانه‌ای شدن همه فعالیت‌ها و خدمات حوزه زمین تأکید کرد.
تمام اقدامات و خدمات حوزه زمین باید سامانه‌ای شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست پیگیری شرح وظایف دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: تمامی اقدامات حوزه زمین از جمله واگذاری، تغییر کاربری، اصلاحات ارضی، ستاد مرکزی، تشخیص نوعیت زمین و قدمت بنا باید سامانه‌ای شود.

وی افزود: مبنای ارائه آمار اراضی کشاورزی باید منبع واحدی باشد، یعنی هر استان مساحت اراضی کشاورزی خود را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند و همه تصمیم‌گیری‌های آتی بر اساس این آمار باشد.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی افلاطونی بیان کرد: در حال حاضر تمام اقدامات به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و در جایی که هوش مصنوعی قادر به انجام هر کاری است، ما هم باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌های حوزه زمین گام برداریم.

وی ادامه داد: تقویت دفتر فناوری اطلاعات نیاز است ولی این به معنای افزایش نیرو نیست بلکه باید با شرکت‌های توانمندتری قرارداد ببندیم و شرح خدمات آن به درستی تعریف شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که پایش هوشمند اراضی کشاورزی ضروری است، گفت: از آنجایی که امکان پایش اراضی کشاورزی از راه‌های قدیمی ممکن نیست، کل کشور باید به پایش هوشمند اراضی کشاورزی مجهز شود.

وی اضافه کرد: صدور مجوزها باید در قالب سامانه و به صورت مکانیزه انجام شود؛ با انجام این کار رفت و آمد و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و افراد در منزل هم می‌توانند برای صدور مجوز اقدام کنند.

این مقام مسوول گفت: اتصال سامانه حقوقی به سامانه عدل و ثنا ضروری است و انجام این کار خدمت بزرگی به کشور خواهد کرد.

افلاطونی بر لزوم راه‌اندازی و تکمیل سامانه پاسخگویی به اطلاعات تأکید کرد و افزود: سالانه حدود ۱۵ هزار استعلام از سازمان انجام می‌شود، بنابراین سامانه پاسخگویی به استعلامات ثبتی باید راه‌اندازی و عملیاتی شود تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود.

وی تصریح کرد: نظارت هوشمند واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها بسیار ضروری است و انتظار داریم در سراسر کشور اجرایی شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: فرایندهای صدور مجوز باید بازنگری شود تا در این امر تسهیل صورت گیرد و همچنین پس از صدور مجوز نباید هیچ گونه تغییر یا اصلاحی صورت گیرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین