پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 2:10:19 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:72394
  • زمان انتشار:يکشنبه 26 شهريور 1402-20:19
  • کاربر:
در ادامه صدور مجوز برای کارگزاری‌های جدید

کارگزاری آرتان از امروز ۲۶ شهریورماه به عنوان یکصد و پانزدهمین کارگزاری به طور رسمی وارد فرابورس ایران شد.
«آرتان» عضو جدید کارگزاری‌های فرابورسی شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، کارگزاری آرتان پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از امروز به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست.


مدیرعامل کارگزاری آرتان در مراسم گرامیداشت عضویت این کارگزاری در فرابورس درباره روند تاسیس این مجموعه گفت: ابتدای سال ۱۴۰۰ درخواست مجوز کارگزاری را به سازمان بورس ارسال کرده و موافقت اصولی را سال گذشته دریافت کردیم.


سید رضا حسینی خالجیری با اشاره به اینکه پس از دریافت موافقت اصولی برای دریافت مجوز و جمع‌آوری سرمایه اقدام کردیم، افزود: در نهایت مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس دریافت شد و کارگزاری در حال آغاز فعالیت است.


مدیرعامل کارگزاری آرتان هدف از تاسیس کارگزاری آرتان را این‌گونه تشریح کرد: توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه از اهداف اصلی این مجموعه است. این مجموعه شرکت سبدگردان نیز دارد و در اهداف بلندمدت قرار است به یک هلدینگ خدمات مالی تبدیل شود.


وی با اشاره به اینکه مشتری‌های کارگزاری را به چهار گروه تقسیم کردیم، گفت: گروه مشتری‌های خرد، کلان، مشتری‌های خارج از کشور و مشتری‌های مبتدی در کارگزاری آرتان تعریف شده‌اند.


وی در خصوص برنامه توسعه‌ای این مجموعه گفت: احداث شعبه‌هایی در خارج از ایران از اهداف توسعه‌ای مهم آرتان به شمار می‌رود.


مدیرعامل کارگزاری آرتان به موضوع توسعه آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه ابزارهای مالی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها، برنامه‌های آموزشی نیز در مجموعه آرتان طراحی شده است.


شایان ذکر است، پیش از این کارگزاری‌های «آسمان»، «هامرز»، «اعتبار تابان»، «راهین» و «یزدان» در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به عضویت فرابورس ایران درآمدند و بدین ترتیب در شش ماهه نخست سال شاهد ورود شش کارگزاری جدید به فرابورس بوده‌ایم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین