جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 8:43:14 PM

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از ۲۲درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد.
رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، نگاهی به آمارها بیانگر این است که تعداد افراد شاغل در کشور در زمستان ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴.۱ میلیون نفر بوده است. از این تعداد ۸۴.۴ درصد را مردان و ۱۵.۶ درصد را زنان تشکیل داده اند. اما از سوی دیگر میزان اشتغال ناقص در زنان کمتر از مردان بوده است.

آمارها بیانگر این است که در زمستان ۱۴۰۲، تعداد افراد دارای اشتغال ناقص به ۲ میلیون و ۸۲ هزار و ۴۸ نفر رسیده است. به بیان دیگر در این برهه زمانی ۸.۶ درصد از افراد شاغل، از حداکثر بهره‌وری خود استفاده نکرده و در زمره نیمه بیکارها یا اشتغال ناقص قرار گرفته اند. برآوردها خبر از آن می دهد که شمار افرادی که درگیر اشتغال ناقص بوده‌اند در گروه مردان بیشتر از زنان بوده است.

حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هدف ارتباط دوسویه جهت بررسی مشکلات و موانع صورت گرفت گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. تعداد ۷هزار و ۱۰تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶هزار نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۴۵درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳درصد در رشته خدمات و ۱۴درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند. در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری بیان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین