دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:37:05 AM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:66630
  • زمان انتشار:سه شنبه 17 مرداد 1402-14:4
  • کاربر:
معاون وزیر صمت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) در دوره جدید بر توسعه صنایع پیشرفته متمرکز خواهد بود و آن را مهمترین مسوولیت خود می‌دانیم.
ایدرو در دوره جدید بر توسعه صنایع پیشرفته متمرکز می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، «بابک احمدی» امروز (سه شنبه) در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، اظهارداشت: در این زمینه ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران هستیم.

رییس هیات عامل ایدرو به نوسازی صنایع به عنوان یکی دیگر از ماموریت این سازمان اشاره کرد و یادآور شد: در عرصه نوسازی، فعالیت های خوبی در گذشته انجام گرفته که برخی از آنها اجرایی و برخی دیگر متوقف شده است و با قوت دنبال خواهد شد.

احمدی، همچنین درباره احیای واحدهای راکد گفت: در این زمینه نیز زحمات زیادی در گذشته کشیده شده است و ماموریت جدی ما در این دوره نیز خواهد بود.

معاون وزیر صمت، بر لزوم توسعه زیرساخت های تولیدی و صنعتی در مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: این مهم به ایجاد فضای بهتر زندگی در این مناطق منجر خواهد شد، اما کارهای زیادی باید در این زمینه انجام شود.

وی گفت: ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند و در این پیوند، به دنبال صنایع مزیت دار در هر منطقه خواهیم رفت.

احمدی خاطرنشان کرد: در مناطق مرزی و محروم مزیت هایی وجود دارد که اگر صنایع درستی را در آنجا با مشارکت بخش خصوصی مستقر کنیم، ضمن کاهش ریسک سرمایه گذاری، به توسعه هرچه بیشتر آن مناطق خواهد انجامید. البته این صنایع در زمان لازم واگذار خواهد شد تا پس از آن به سراغ سایر صنایع مزیت دار برویم.

وی تصریح کرد: به طور قطع ایدرو در مسیر پیشرفت صنعتی کشور، رعایت الزامات زیست محیطی و توسعه صنایع دوستدار محیط زیست را از شیوه هایی همچون توسعه استفاده از خودروهای برقی، کاهش شدت انرژی و غیره دنبال خواهد کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین