پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 شمسی /5/2/2024 12:01:53 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:65251
  • زمان انتشار:دوشنبه 26 تير 1402-14:10
  • کاربر:
در ادامه استارت صدور مجوز برای کارگزاری‌های جدید

شرکت اعتبار تابان به عنوان یکصد و سیزدهمین کارگزاری از امروز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به طور رسمی به جمع کارگزاران فرابورسی پیوست.
اعتبار تابان به فرابورس آمد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، با اجرا و پیاده‌سازی سیاست رفع انحصار در حوزه نهادهای مالی بازار سرمایه، از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون مجوز چند شرکت کارگزاری جدید از سوی هیات‌مدیره سازمان بورس صادرشده و در همین راستا امروز نیز شاهد ورود شرکت «کارگزاری اعتبار تابان» به فرابورس ایران بودیم.

مدیرعامل کارگزاری اعتبار تابان ضمن ابراز رضایت از عضویت این کارگزاری در فرابورس ایران، گفت: اعطای مجوز و ورود کارگزاری تابان به فرابورس را به فال نیک گرفته و امیدواریم با اقدامات این چنینی، شاهد فعالیت‌های روبه توسعه بازار سرمایه ایران باشیم.

مهدی رباطی در مراسم گرامیداشت عضویت این کارگزاری در فرابورس در خصوص هدف از تشکیل این نهاد مالی، اظهار کرد: صنعت مالی ایران از بسیاری جهات، صنعتی بکر است که خدمات مغفول زیادی در حوزه‌های مختلف آن اعم از کارگزاری روی زمین مانده است از این رو تلاش داریم با تاسیس مجموعه‌ای از نهادهای مالی، خدمات نوینی را در بازار سرمایه ارائه دهیم.

به گفته وی شرکت کارگزاری اعتبار تابان توسط فعالان خوش‌نام و دارای رزومه در بازار سرمایه کشور تاسیس شده که هر کدام در فضاهای کاری پیشین خود اقدامات مثبت و ماندگاری برای توسعه بازار سهام انجام داده‌اند.

رباطی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از خدمات و سرویس‌های پرسرعت با کیفیت بالا و سایر فعالیت‌هایی که در دنیا به عنوان بدیهیات خدمات شرکت‌های کارگزاری به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، از حقوق فعالان بازار سرمایه کشور ماست، افزود: کارگزاری اعتبار تابان برنامه دارد خدماتی در حوزه‌هایی نظیر امکانات نوین بر بستر IT، سرعت پاسخگویی، سرعت تراکنش‌های مالی و ... را به نحو احسن به سهامداران ارائه کند.

شایان ذکر است طی هفته جاری و پیش از عضویت «اعتبار تابان»، کاگزاری «راهین» به عنوان صد و دوازدهمین کارگزاری به عضویت فرابورس درآمد.

پیش از آن نیز کارگزاری‌های «آسمان» و «هامرز» طی خردادماه سال جاری و کارگزاری «پویان» نیز در آذرماه ۱۴۰۱ به فرابورس پیوستند. بدین ترتیب پس از گذشت دوازده سال از عدم صدور مجوز برای کارگزاری‌ها، شاهد ورود ۵ کارگزاری جدید به فرابورس هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین