دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 2:39:11 AM

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: بیش از ۴۰ شهرک فناوری با مصوبه دولت مکان یابی شده که در کشور ایجاد می‌شود، که یک مورد آن در لرستان ایجاد خواهد شد.
معاون وزیر صمت: ۴۰ شهرک فناوری در کشور احداث می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، علی رسولیان روز دوشنبه در سفر به شهرستان بروجرد، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: مزایایی چه از نظر واگذاری زمین و چه از نظر کمک های مالی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و در همین راستا حدود ۸۵ حمایت ویژه از بنگاه های کوچک و متوسط در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در حال رشد هستند، بیان کرد: برخی شرکت ها، قابلیت تبدیل به شرکت های دانش بنیان را دارند و ما نیز کمک های مالی لازم را از آنها خواهیم داشت تا بتوانند خود را در مسیر دانش بنیان شدن قرار دهند.

معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اضافه کرد: سال گذشته بیش از صد شرکت دانش بنیان شدند علاوه براین ایجاد کارگاه های کوچک برای بنگاه های کوچک و متوسط نیز با اولویت شرکت های دانش بنیان و فناور انجام شده است و در این زمینه نیز از ابتدای امسال تا کنون حدود ۴۰۰ کارگاه احداث شده است.

رسولیان افزود: برنامه ریزی شده که بتوانیم تا پایان سال این تعداد را به یک هزار و ۵۰۰ کارگاه در سطح کشور برسانیم تا زمینه استقرار شرکت های دانش بنیان و صاحب فناوری فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: دولت امسال بسته ویژه کمک به شرکت های دانش بنیان را مصوب کرد و به منظور توسعه عمق دانش بنگاه های تولیدی مزایای خوبی در نظر گرفته شده است.

عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان ، انجام شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین