يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 7:06:37 PM
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

یک مقام مسوول گفت: اگر مؤدیان طلا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، به سبب وب‌سرویس میان وزارت صمت و سازمان مالیاتی، نیازی به درج دوباره اطلاعات در سامانه مؤدیان نیست.
درج اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت کفایت می‌کند

به گزارش اقتصادنامه، مهدی موحدی بک‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت و گو با مهر درباره برخی از شبهات مطرح شده در خصوص ثبت صورت‌حساب الکترونیک فعالین بازار طلا و جواهر کشور اظهار کرد: در راستای تسهیل تکالیف مؤدیان مالیاتی مبنی بر الزام صدور حساب الکترونیکی، سازمان امور مالیاتی به‌تمامی مؤدیان از جمله فعالین بازار طلا و جواهر این اختیار را داده است که اطلاعات خود را تنها در یک سامانه ثبت نمایند.

وی ادامه داد: اگر در سامانه جامع تجارت صورت‌حساب الکترونیک طبق قواعد سازمان امور مالیاتی صادر بشود و این صورت‌حساب به سامانه مؤدیان منتقل بشود، دیگر عملاً نیازی برای ثبت مجدد آن از سامانه مؤدیان نخواهد بود، به بیانی ازآنجایی‌که وب‌سرویسی بین سامانه جامع تجارت و سازمان امور مالیاتی برقرار شده است، بارگذاری مجدد اطلاعات نیازی نیست.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هرگونه تخطی در خصوص عدم ثبت صورت‌حساب الکترونیکی را مساوی با جریمه دانست و گفت: درصورتی‌که مؤدی اطلاعات خود را ثبت نکند، مطابق با قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون پایانه‌های فروشگاهی برای وی جرایمی در نظر گرفته می‌شود، به‌عنوان جریمه ۹ درصدی از اصل قیمت طلا یکی از موارد نادیده گرفتن ثبت اطلاعات شناخته می‌شود.

موحدی بک‌نظر در پاسخ به نگرانی طلافروشان پیرامون تغییر در مالیات پرداختی نیز اعلام کرد: مطابق با قانون مبنای محاسبه مالیات کل طلا نیست، درواقع مالیات بر مبنای حق‌العمل و اجرت محاسبه می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین