شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 11:51:22 AM

مدیرکل استاندارد استان تهران به فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کننده، از عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری که مجوز استاندارد ندارند، خودداری کنند.
عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است

به گزارش ا قتصادنامه به نقل از مهر، محمدحسین طاهری، با اشاره به ماده ۱۵ قانون و تقویت و توسعه نظام استاندارد، اظهار کرد: بر این اساس هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون نشان استاندارد و یا تأیید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و اقبال عمومی به خرید غیر حضوری، نظارت‌های بازرسان استاندارد نیز گسترش یافته و این مهم طی مکاتباتی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شده است.

طاهری افزود: این فروشگاه‌ها به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و اطمینان از کیفیت و اصالت کالاهای عرضه‌شده در سامانه‌ها و فروشگاه‌های مجازی، می‌باید از عرضه کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند.

وی تاکید کرد: فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری در درگاه سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی https://isom.inso.gov.ir/nst و اطلاعات واحدهای تولیدی تحت پوشش این سازمان به نشانی https://isom.inso.gov.ir/mans در دسترس عموم است.

طاهری ضمن توصیه به شهروندان نسبت به خودداری از خرید کالاهای غیراستاندارد به بهانه قیمت مقرون به صرفه آن، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج‌شده بر روی محصول، کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و یا موارد شکایتی خود را با تلفن ۱۵۱۷ به کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین