شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 2:50:30 PM

رییس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: مشکلات اداری وزارت صمت مانع ورود ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری شد و هم‌اکنون درآمد سازمان راهداری ۷ برابر گذشته است.
دیوار وزارت صمت برای واردات ماشین‌آلات راهداری

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای امروز در همایش آئین سراسری آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم»، گفت: سال گذشته بحث پویش سفرهای ایمن اثر گذار بود و رضایت مردم در نظرسنجی‌ها مورد تأیید بود؛ امسال نیز با توجه به تجربیات گذشته سعی کردیم به صورت یکسان در تمام استان‌ها برگزار شود و کیفیت پویش‌ها برای ما جز الویت‌ها بود.

امانی تاکید کرد: این پویش‌ها در تمام استان‌ها، به خصوص در محورهای پرتردد از امروز (۲۷ اسفندماه) آغاز و تا (۱۲ فروردین) ادامه دار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد و ۳۹ هزار میلیارد تومان ابلاغ داشتیم که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس راهداری ادامه داد: تا پیش‌از سکانداری من در سازمان راهداری ۵ همت درآمد و تخصیص بیش از ۳ همت بوده است اما هم‌اکنون درآمد این سازمان نزدیک به ۷ برابر شده است؛ همچنین در بهره‌وری سازمان راهداری رتبه دوم در کشور است.

امانی از کمبود منبع مالی در این سازمان خبرداد و گفت: در حال حاضر با کمبود منابع برای تخصیص به پروژه‌ها مواجه هستیم که بالغ بر ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: بنابود تا پیش‌از امسال ثبت سفارش و واردات ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری انجام شود اما به دلیل مشکلات اداری وزارت صنعت این برنامه عملی نشد. ماباقی نیاز ماشین آلات را از تولیدکنندگان داخلی تأمین خواهیم کرد؛ همچنین ۲۰۰ هرپکو دستگاه خریداری شده است.

رئیس سازمان راهداری افزود: نقاط حادثه خیز ۷۲۴ نقطه بود که ۴۱۲ نقطه امسال برطرف کردیم و ۳۱۳ تا از نقاط را از گذشته مانده بود که برطرف کردیم.

وی در پایان گفت: سازمان راهداری بین شرکت‌ها، مؤسسات و بانک‌ها سازمان دومین سازمان شفاف‌ساز کشور شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین