شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 7:28:08 PM

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت:برای بهبود وضعیت کارجویان، تفاهم‌نامه‌ای را با فنی و حرفه‌ای داریم تا افرادی که از طریق سامانه جستجوی شغل به این سازمان معرفی می‌شوند،پس از کسب مهارت وارد بازار کار شوند.
معرفی ۱۰ هزار نفر از طریق سامانه جستجوی شغلی به فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه اندازی شد و در دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش بروکراسی اداری، هزینه های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را فراهم نماید.

کارجویان و کارفرمایان برای کسب اطلاعات از فرصت های شغلی می توانند به سامانه جستجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را سپری کنند.

مطابق اطلاع به دست آمده بالغ بر ۲۸۰هزار نیروی کار وارد این سامانه شدند، ۲۷هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده و به این واسطه تقریبا ۲۷۵هزار ظرفیت شغلی ثبت شده است.

امید ملک,مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در آخرین اظهارات خود درباره جزئیات اشتغال از طریق سامانه جستجوی شغلی گفت: این سامانه تبلیغات خاصی نداشت اما استقبال عمومی خوبی از آن صورت گرفت. طبق آخرین آمار تقریبا بالغ بر ۲۸۰هزار نیروی کار وارد سامانه شدند. ۱۴۰هزار نفر رزومه خود را تکمیل کردند و درخواست شغلی خود را در سامانه ثبت کردند. ۲۷هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده است. تقریبا ۲۷۵هزار ظرفیت شغلی در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است. ۹۳هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده است. حدود ۳۰هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

ملک گفت: برای بهبود وضعیت کارجویان، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان فنی و حرفه‌ای به امضا رساندیم تا افرادی که از طریق سامانه جستجوی شغل به این سازمان معرفی می‌شوند و آموزشی که در این سازمان می‌بینند منجر به ورود آنها به بازار کار شود وزارتخانه هزینه آموزش فرد را تقبل می‌کند. ظرف ۱ماه گذشته حدود ۱۰هزار نفر از طریق سامانه جستجوی شغل به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

مدیر سامانه جستجوی شغل درباره توسعه این سامانه گفت: اکنون مشوق‌های کارفرمایی مانند معافیت بیمه‌ای، طرح کارورزی و بحث یارانه دستمزد از طریق این بستر اتفاق خواهد افتاد. بحث دیگر آزمون‌های شخصیت شناسی و مهارت سنجی است تا شغل متناسب برای افراد تشریح شود. یک موتور جستجو نیز در حال راه‌اندازی در سامانه است تا به تطبیق شغلی که دفاتر کاریابی انجام می‌دهند کمک کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین