شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 8:59:37 PM

دو دهه فعالیت گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد تمرکز بر مبانی علم اقتصاد و تاکید بر اصلاح سیاست‌ها برای حاکم شدن فضای رقابتی در همه حوزه‌های کسب‌وکار و ارتقای رفاه شهروندان بوده است. 
برای آبادانی ایران

اجرای این رویکرد در دولت‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاسی، حکایت از آن دارد که این نهاد بیش از آنکه تمرکز خود را بر منافع سازمانی قرار دهد، رسالت خود را بر مبنای آزادی اقتصادی و آبادانی ایران عزیز قرار داده است.موفقیت در این رسالت دشوار تاریخی، علاوه بر تلاش در حوزه‌های رسانه‌ای مکتوب و مجازی که «دنیای‌اقتصاد» به‌طور مستمر همّ خود را بر آن قرار داده، نیازمند بحث و تبادل نظر میان سیاستگذاران، خبرگان، فعالان اقتصادی و در مجموعه وسیع‌تر همه ذی‌نفعان در محیط کسب‌وکار ایران است. از این طریق می‌توان ضمن ترسیم دقیق شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد ایران به راهکارهایی دست یافت که درنهایت منجر به افزایش چشمگیر تولید ناخالص داخلی، ثبات قیمتی و ارتقای رفاه شهروندان شود.

در سال۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است، شواهد آماری حکایت از آن دارد که دولت موفق شده است در دستیابی به رشد اقتصادی نسبتا قابل قبول، کاهش نرخ تورم، اصلاح سیاست‌های پولی و ثبات نسبی در بازارهای دارایی شامل ارز، طلا و مسکن در مقایسه با سال‌های پیشین به موفقیت‌هایی دست یابد. اما تداوم موفقیت در این سیاست‌ها بیش و پیش از همه نیازمند تدوین یک مسیر راه و نقشه بلندمدت برای اصلاحات اقتصادی است که در این بین مشخص شود تقدم و توالی هر یک از اجزای اصلاحات اقتصادی برای تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده چگونه است.

گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد همواره آماده است تا در مسیر اجرای اصلاحات اقتصادی یار و همراه سیاستگذاران باشد و ضمن تنویر افکار عمومی، ضرورت‌ها، پیش‌فرض‌ها و منافع آتی ناشی از اجرای هر سیاست جدید اقتصادی را برای مردم تشریح کند. از آنجا که اجرای هریک از این برنامه‌ها نیازمند یک بده–بستان میان هزینه‌های فعلی و منافع آتی است، نقش رسانه‌های آگاه و دلسوز بیش از همه به چشم می‌خورد.
سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی برگزارشده در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران با دعوت از معتبرترین و سرشناس‌ترین خبرگان فن در هر حوزه با همین هدف طراحی شده است تا به‌طور تخصصی نظر اندیشمندان در هر حوزه شنیده شود و به دور از هرگونه حب و بغض شخصی یا گروهی مشخص شود که در هر حوزه در کجا هستیم، در چه مسیری باید حرکت کنیم و چه سر منزل مقصودی را برای خود تعریف کرده‌ایم.

امید آن می‌رود که ماحصل نتایج و بحث‌های مطرح‌شده در آن بتواند مسیر جدیدی را برای رشد و تعالی کشور فراهم کند.

دکتر علیرضا بختیاری
منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین