شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:52:58 PM

در حالی با رای دیوان عدالت اداری، ایرلاین‌ها قیمت پروازهای داخلی را افزایش داده‌اند که خبر می‌رسد رئیس این دیوان دستور موقوف‌الاجرا شدن این رای تا اطلاع ثانوی را صادر کرده است.
رای دیوان برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، شرکت‌های هواپیمایی داخلی از اواخر ماه گذشته با استناد به رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند.

بر این اساس با شکایت شرکت‌های هواپیمایی دیوان عدالت اداری رای داد که ستاد تنظیم بازار مجاز به نرخ‌گذاری در بخش حمل‌ونقل هوایی داخلی نیست. افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی واکنش وزارت راه و شهرسازی را به‌دنبال داشت و بلافاصله پس از اطلاع‌رسانی خبرگزاری تسنیم، این وزارتخانه با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی دفتر دو ایرلاین متخلف فرودگاه مهرآباد را پلمب کردند.
در ادامه دیروز مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه‌ و شهرسازی از اعلام جرم علیه ۹ شرکت‌ هواپیمایی بخش خصوصی کشور به دلیل گرانفروشی خبر داده و به تسنیم گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت نرخنامه مصوب سازمان هواپیمایی کشوری هستند، این نرخنامه خردادماه امسال به ایرلاین‌ها ابلاغ شده و فروش بالاتر از این نرخ‌ها تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.

حسین مذنب با اشاره به گشت مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان تعزیرات حکومتی از فرودگاه مهرآباد (عصر جمعه ۲۲ دیماه)، افزود:‌ پس از دریافت شکایت‌های مردمی از این فرودگاه بازدید به عمل آمد و دفتر دو شرکت هواپیمایی متخلف به‌صورت موقت پلمب شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه‌ و شهرسازی تاکید کرد: مرجع قیمت‌گذاری بلیت هواپیمایی شورای عالی هواپیمایی است.

این در حالی است که رئیس کمیسیون عمران از توقف اجرا رای دیوان عدالت اداری خبر داده است. موضوعی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی آنرا تایید می‌کنند. بر این اساس با دستور رئیس دیوان عدالت اداری رای این دیوان در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی موقوف‌الاجرا شده است.

مشخص نیست این دستور به شرکت‌های هواپیمایی داخلی ابلاغ شده یا خیر. اما آنچه در سایت‌های فروش مشهود است این‌که فعلاً قیمت‌ها به نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری در خردادماه امسال بازنگشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین