شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 5:26:54 PM

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به انتقادها از پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: باید افزایش حقوق‌ها به‌صورت نقدی یا غیرنقدی هماهنگ با جریان هزینه‌ها باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز هست.
نظر مجلس هماهنگی افزایش حقوق‌ها با هزینه‌های کارمندان و بازنشستگان است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مجتبی یوسفی درباره تصمیمات اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد اظهار کرد: هنوز بودجه رسماً تقدیم مجلس نشده و یکشنبه هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور لایحه بودجه رسماً تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال‌های گذشته ۲ مرحله‌ای بررسی می‌شود و دو مرحله‌ای نیز تقدیم مجلس می‌شود.

یوسفی ادامه داد: هنوز هیچ عددی قطعی نشده؛ چون هنوز لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس تقدیم نشده است و صحبت‌های مطرح شده نیز غیررسمی است؛ ولی بدین معنا نیست که واقعیت ندارد؛ بلکه لایحه باید تقدیم شود و بعدا مصوبات یکی یکی به گوش مردم می‌رسد. افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت نیز به صحبت‌های غیررسمی از سوی دولت و برخی مطلعان می‌پردازد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چند نکته را به‌صورت غیررسمی شنیده‌ایم و پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۱۸ درصدی بوده و حداقل معافیت مالیتی نیز ۱۰ میلیون تومان است که سالی ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد.

یوسفی اضافه کرد: این مسئله در لایحه پیشنهادی دولت به‌صورت غیررسمی آمده است که باید وارد فرایند تقدیم لایحه به مجلس شود و گزارش در کمیسیون تلفیق آماده گردد و رسماً اعلام شود که نظر مجلس چیست.

وی خاطرنشان کرد: گلایه شاغلین و بازنشستگان این است که در حال حاضر باید افزایش حقوق‌ها به‌صورت نقدی یا غیرنقدی هماهنگ با جریان هزینه‌ها برای کارمندان و بازنشستگان باشد که نظر نمایندگان مجلس نیز هست؛ ولی شخصاً معتقدم حتماً باید به معیشت کارمندان و کارگران و بازنشسته‌ها پرداخت و لایحه براین‌اساس پیش‌بینی شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین