شنبه 8 ارديبهشت 1403 شمسی /4/27/2024 9:37:02 AM

شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران ابلاغ شد.
تعیین سقف پاداش مدیران شرکت‌های دولتی در کارگروه ارزیابی بهره‌وری

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سازمان ملی بهره‌وری ایران مبتنی بر تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و با استناد به «آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌‌مندسازی درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی» موضوع بند (ب) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و «دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره/ هیئت عامل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت» موضوع جزء ۳ بند (ط) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت را تدوین و ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران، این شیوه‌نامه به‌منظور سنجش و ارزیابی بهره‌وری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت در قالب یک نظام یکپارچه و استاندارد، تدوین شده است و در نهایت، به نیاز دولت برای شفاف‌سازی و پاسخگویی عملکرد بهره‌وری شرکت‌های فوق‌الذکر، پاسخ‌ می‌دهد.

بر این اساس، سقف پاداش مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره / هیئت عامل شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت در کارگروه ارزیابی بهره‌وری و مطابق با شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت، تعیین می‌شود.

در این شیوه‌نامه نحوه ارزیابی کارایی و اثربخشی شرکت‌های مشمول و تحت مدیریت دولت به تفکیک شرکت‌های دولتی و تحت مدیریت دولت تبیین شده است.

شایان ذکر است، تدوین این شیوه‌نامه در ماده (۴۳) آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌‌مندسازی درآمد‌ها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی و تبصره ۲ ماده (۹) دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره/ هیئت عامل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های تابع و وابسته به آن‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت دولت، به سازمان ملی بهره‌وری ایران تکلیف شده ‌است.

متن کامل شیوه‌نامه «سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت» در لینک زیر قابل دسترس است.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Document/1402/05/09/140205091002301292807831.pdf



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین