يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 شمسی /4/28/2024 3:21:48 AM

رئیس اتاق اصناف ایران از درخواست تمدید تسلیم اظهارنامه مالیاتی و همچنین ابلاغ دستورالعمل برای حجاب متصدیان واحدهای صنفی خبر داد.
درخواست تمدید تسلیم اظهارنامه مالیاتی از سوی اصناف

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، حسین طاهر محمدی در نشست خبری با اشاره به روز ملی اصناف (اول تیرماه)، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون واحد صنفی تحت نظارت ۸۰۰۰  اتحادیه در کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر اتاق اصناف ایران و شروع به کار اعضای جدید، گفت: شفاف‌سازی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت رئیسه جدید است. آموزش و توانمندسازی اصناف، اصلاح ساختار بازرسی و هوشمندسازی آن از تجمیع بازرسی‌ها، از دیگر برنامه‌های اتاق اصناف است.

طاهر محمدی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌های تولید کالا و گران فروشی به عنوان یک تخلف متفاوت است، از پیگیری برای اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: همچنین تابع قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هستیم. اما ای کاش قبل از آن، قانون نظام صنفی اصلاح می‌شد. این قانون مثل همه قوانین نقاط قوت و ضعفی دارد و با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها منابع مالی کافی متناسب با وظایف خود از جمله وظایف نظارتی ندارند، تصریح کرد: قصد داریم منابع مالی پایدار و جدید برای آن‌ها دیده شود.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه با بیان اینکه پرداخت مالیات تکلیف قانونی همه است، تصریح کرد: کسبه هم اعتقاد دارند باید مالیات پرداخت کنند. اصناف اختیار دارند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند یا اظهارنامه بدهند. همچنین اگر اعتراض داشته باشند فرآیندهایی در دیوان عدالت اداری دیده شده است.

وی افزود: پیشنهاد طلب مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی را دادیم که امیدواریم انجام شود. پیشنهاد دیگر افزایش ظرفیت‌های استفاده از تبصره ۱۰۰ بوده که در حال بررسی است.

طاهرمحمدی در پاسخ به سوالی درباره دریافت پول از طریق کارت به کارت به جای کارتخوان در برخی واحدهای صنفی، با بیان اینکه همه مشاغل صنفی الزامی به استفاده از کارتخوان ندارند، گفت: طرح جامع مالیاتی باید اجرا شود تا به هدف عدالت مالیاتی برسیم. اما با تدابیر دیده شده کارتخوان بدون هویت نداریم. از طرف دیگر حرفه‌های دیگر هم از کارت به کارت به جای کارتخوان استفاده می‌کنند. اما برای هر حسابی که از تراکنش مشخصی بیشتر تراکنش داشته باشد سازمان امور مالیاتی می‌تواند ورود کند و ببیند حساب تجاری است یا نه. این سقف ۱۰۰ تراکنش و ۳۵ میلیون تومان در ماه است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین