شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 4:04:56 PM
گزارش فاینانشیال تایمز از حملات سایبری به صندوق ثروت نروژ

بزرگترین صندوق ثروت دولتی جهان نگران حملات سایبری است . به گفته مدیر اجرایی مدیریت سرمایه گذاری بانک نروژ به طور متوسط 3 حمله سایبری در روز به این صندوق می شود.
رشد 250 درصدی حملات باج افزاری به نهادهای مالی جهان

بزرگترین صندوق ثروت دولتی جهان نگران حملات سایبری است . به گفته مدیر اجرایی مدیریت سرمایه گذاری بانک نروژ به طور متوسط 3 حمله سایبری در روز به این صندوق می شود.

به گزارش فاینانشیال تایمز به این صندوق 1.2 هزار میلیارد دلاری که سرمایه اش طی دو تا سه سال ، دو برابر شده است سالانه 100 هزار حمله سایبری می شود که 1000 مورد آن جدی است.

نیکلای تانگن ، مدیر اجرایی مدیریت سرمایه گذاری بانک نروژ به روزنامه فاینانشیال تایمز گفته است که نگرانی او به حملات سایبری بیشتر از بازار است .

در سال  2020 یک حمله سایبری از سوی هکرهایی که پشتیبانی روسی داشتند به این بانک شد که ارتباط آن را با چندین نهاد آمریکایی از جمله خزانه داری ، پنتاگون و مایکروسافت و اینتل قطع شد.

تروند گرانده ، معاون اجرایی این بانک هم درباره حمله 2020 می گوید که آنها تخمین زده اند که نزدیک به 1000 روس با هماهنگی یکدیگر به این حمله دست زده بودند.

روزنامه فاینانشیال تایمز می نویسد که حملات سایبری که هدف آن صنعت مالی بوده در ماههای اخیر رشد زیادی داشته است . حملات سخت افزاری در نیمه اول سال 2022 حدود 11 درصد رشد داشته است اما به نوشته سونیک وال که یک موسسه متخصص امنیت سایبری است  این حملات به بانکها و نهادهای مالی دو برابر بوده است. حملات باج افزاری با انکه 23 درصد کاهش داشته اما علیه اهداف مالی در همین دوره 243 درصد رشد داشته است.

بنا به مدیر اجرایی سونیک وال ، برایان کونر حملات هکری بیشتر از سوی کشورهای تحت تحریم مانند روسیه و کره شمالی صورت می گیرد . او می نویسد که هر چقدر تحریم ها شدت بگیرد نیاز به پول هم افزایش می یابد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین