يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 12:06:57 AM

سازمان ناسا اعلام کرد که یک راکت فضایی چین امروز به سمت زمین سقوط می کند . بنا به گفته این سازمان این راکت بر فراز اقیانوس هند سقوط خواهد کرد اما پکن هیچ " اطلاعات مسیری مشخص" را با آن سازمان به اشتراک نگذاشته تا بدانند که لاشه های این راکت احتمالا در کجا خواهند افتاد.
چند ساعت  دیگر  راکت فضایی چین به زمین برخورد می کند

به گزارش اقتصاد نامه و به نقل از رویترز ، فرمانده فضایی ایالات متحده گفته است که راکت " لانگ مارچ 25 بی" حوالی ساعت 16 و 45 دقیقه به وقت گرینویچ وارد فضای اقیانوس هند خواهد شد .‍ هر چند که در موقع ورود به زمین بخش هایی از این راکت در اتمسفر زمین سوخته خواهند شد.

به گزارش رویترز ، کاربران رسانه های اجتماعی در مالزی از لاشه های راکت ، اگر در دسترس باشد، پست های ویدئویی خواهند گذاشت.‍

سفارت چین در واشنگتن در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است. چین در اوایل این هفته اظهار داشته بود که پاره های راکت را به دقت رصد خواهد کرد و به احتمال خیلی کم خطر انسانی برای کسی نخواهد داشت.

راکت فضایی " لانگ مارچ 25 بی " روز 24 جولای برای حمل یک مدول آزمایشگاهی برای ایستگاه فضایی در حال ساخت چین که در مدار است ، پرتاب شد.

پیش از این در سال 2020 ، تکه هایی از راکت " لانگ مارچ 5 بی"  در ساحل عاج بر زمین برخورد کرده بود که چندین ساختمان در این کشور آفریقای غربی را تخریب کرده بود ، ولی هیچ صدمه جانی گزارش نشده بود.

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین