يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 8:43:23 PM
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمـــه بیکارى وزارت کار:

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمـــه بیکارى وزارت کار بیان کرد که امسال طرح رونق 10هزار واحد صنعتى و معدنى اجرا خواهد .
اجرای طرح رونق تولید در 10 هزار واحد صنعتی و معدنی

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمـــه بیکارى وزارت کار با بیان این که امسال طرح رونق 10هزار واحد صنعتى و معدنى اجرا خواهد شـــد، گفت: کارگران این واحدها درطول مدت بازسازى مشمول بیمه بیکارى مىشوند. به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعى، کریم یاورى افزود: مشکلات بنگاههاى اقتصادى ابتدا در سطح شهرستان محل استقرار بنگاه و سپس در استان مربوطه و نهایتا ً در کشور و در ستاد وزارتخانه مورد بررسى، رسیدگى و حل و فصل و تصمیم گیرى قرار مى گیرد.

 بـــه گفته وى، با تشـــکیل کارگروههاى تسهیل و رفع موانع تولید در اســـتانها به ریاست و مسئولیت اســـتانداران و حضور دســـتگاهها و ادارات کل مربوطه و همچنین کارگروه ملى در ســـطح کشور سرعت رسیدگى، بررسى و حل و فصل مشـــکلات بنگاههاى اقتصادى افزایش یافته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیـــکارى وزارت کار ادامه داد: کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانى که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازى خط تولید، جابجایى کارگاه و ماشـــین آلات به منظور کاهش وابستگى و بهینه کردن تولید انجام دهند، کارگران بنگاه اقتصادى آنان در طول مدت زمان تغییر ساختار اقتصادى با مصوبه شورایعالى کار تحت پوشـــش بیمه بیکارى قرار مى گیرند.

 وى گفت: مشکلات بنگاههاى اقتصادى فقط نقدینگى نیست، بلکه چالشهـــاى درون کارگاهى مانند بالا بودن هزینههاى تولید انباشت محصول، نیاز به اصلاح ســـاختار، اختلاف بین سهامداران و همچنین مشـــکلات برون کارگاهى مانند رکود صنعـــت، تحریمها، واردات بى رویـــه و قاچاق و مطالبات از سایر سازمانها گریبانگیر بنگاههاى اقتصادى است.

 وى گفت: مقررى بیمه بیکارى به کارگرانى که بدون میل و اراده بیکار مى شوند، از روز اول بیکارى قابل پرداخت است و ایام مقررى بگیرى بیمه بیکارى جزء سابقه بیمهاى قابل قبول براى ایام بازنشستگى کارگران محاسبه مى شود. نماینـــده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعـــى در کارگروه ملى تســـهیل و رفع موانع تولید گفت: در ســـال 1396طرح رونق تولید براى 10هزار از واحدهاى صنعتى و معدنى کوچک و متوسط اجراء خواهد شـــد و تسهیلات لازم در اختیار آنهـــا قرار خواهد گرفت کـــه در این زمینه به 5 هزار واحد صنعتى و معدنى که نیاز به بازسازى و نوســـازى دارند، تسهیلات اعطا خواهد شد.



منبع: اطلاعات

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین