دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 شمسی /5/6/2024 10:16:32 PM

رویداد بزرگ تجاری اتاق های بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور ۶۰ شرکت برگزار شد.
رویداد بزرگ تجاری اتاق‌های ایران و ایتالیا برگزار شد

به گزارش اقتصادنامه، با تلاش و همت اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا و همکاری نزدیک اتاق ایتالیا و ایران در رم، رویداد بزرگ تجاری با حضور ۶۰ شرکت در رشته های مختلف از دو کشور برگزار شد.

رویداد تجاری مشترک دو اتاق ایران و ایتالیا و ایتالیا-ایران با سخنرانی رؤسای دو اتاق آغاز شد. ابتدا دکتر زامپینی ریاست جدید اتاق مشترک ایتالیا-ایران در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از تلاش دو اتاق به منظور برگزاری وبینار جهت تداوم همکاری، توسعه و تقویت روابط شرکتهای ایرانی و ایتاالیایی از همه شرکت کنندگان در این مراسم تشکر و برای همه آنان آرزوی موفقیت کرد.وی کشور ایران را دروازه ورود به خاورمیانه و آسیای مرکزی عنوان کرد.

مهندس پورفلاح رئیس اتاق ایران- ایتالیا نیز در این مراسم ابتدا ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دکتر زامپینی ، طی سخنانی نسبت به رفع تحریم های وضع شده علیه ایران و بازگشت ایتالیا و ایران به جایگاه و روابط پیشین تجاری خود اظهار امیدواری کرد و برگزاری جلساتی مشابه را برای اعضاء هر دو اتاق مفید و سازنده برشمرد.

در ادامه، جلسه وارد معرفی اعضاء شد که ۱۵ شرکت از ایتالیا به معرفی واحد اقتصادی خود پرداختند و سپس ۱۵ شرکت ایرانی جلسه معارفه شرکتهای خود را ادامه دادند. این وبینار با معرفی ۳۰ شرکت از ایتالیا و ۳۰ شرکت از ایران به مدت ۴ ساعت جریان داشت و مقرر شد یک هفته بعد شرکت‌ها در جلسات B۲B به مذاکره با شرکت‌های طرف مقابل خود بپردازند.

به دنبال برگزاری جلسه معرفی ۶۰ کمپانی ایرانی و ایتالیایی در تاریخ ۲۹ تیرماه ، روز چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰ جلسات B۲B بین شرکتهای ایتالیایی و ایرانی با سخنان دبیران کل دو اتاق آغاز و هر شرکت به طور میانگین با ۳ شرکت در اتاق‌های جلسات اختصاصی به مذاکره پرداخت.

در ابتدای این برنامه، خانم مهندس شهابی دبیرکل اتاق ایران- ایتالیا ضمن خوشامد مجدد به شرکت کنندگان اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با رفع پاندمی کرونا، امکان مذاکرات حضوری فراهم شود و دو کشور به مبادله هیات تجاری بپردازند.

دبیرکل اتاق ایتالیا- ایران نیز ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در این وبینار اظهار داشت: جلسه اول هفته گذشته بین ۶۰ شرکت ایرانی و ایتالیایی به صورت معارفه انجام شد و امروز در حال برگزاری دومین وبینار بین این شرکتها به صورت جلسات B۲B هستیم که در واقع اولین تجربه دو اتاق مشترک در این زمینه است.

وی همچنین از حاضرین به منظور بازدید از نمایشگاه مجازی این اتاق به نشانی www.viritex.ir دعوت به عمل آورد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین