يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 شمسی /5/5/2024 2:41:33 PM

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام در وضعیت فعلی تحلیل محور شده است و سرمایه‌گذاران نباید در بازار اقدام به خرید هر سهمی کنند
پیش بینی بازار بورس در هفته جاری

 امیرباقری  به مورد توجه قرار گرفتن چند موضوع در معاملات بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: در ابتدا باید این بازار را نسبت به بازارهای موازی مورد بررسی قرار دهیم و باید دید تعیین تکلیف این بازار در مقابل سایر بازارها چه خواهد بود.

 

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، وی به مقایسه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بازار طلا پرداخت و گفت: طلا متاثر از نرخ ارز داخلی و قیمت جهانی است، چشم‌اندازها از طلای جهانی افزایشی است زیرا تحلیلگران شاخص دلار را نزولی گزارش کرده‌اند و می‌توان گفت اصلاح بزرگ شاخص دلار نیز شروع شده است، این امر در کنار خبرهایی مانند خروج دلار از سبدهای ارزی بانک‌های مرکزی دنیا می‌تواند نویدبخش روند کاهشی شاخص دلار در میان‌مدت و بلندمدت باشد که این روند کاهشی تاثیر خود را بر کامودیتی‌ها و طلا خواهد گذاشت.

 

امیرباقری به سرمایه‌گذاری در بازار دلار اشاره کرد و افزود: با توجه به این عوامل، در بازار داخلی، دلار برای سرمایه گذاری نسبت به بازار سرمایه از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود، وجود سهام متفاوت در بازار سرمایه با بازدهی مختلف زمینه تنوع سرمایه‌گذاری در این بازار را فراهم کرده است.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ دلار با وجود هیجان کوتاه‌مدتی که در کلیت بازار سرمایه ایجاد می‌کند برای بسیاری از سهام مثبت خواهد بود و می‌تواند محرکی برای رشد بازار باشد.

 

وی با بیان اینکه بازار سرمایه به سبب ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری، صندوق‌ها و سبدهای متفاوت سرمایه‌گذاری همچنان گزینه معقول و منطقی برای سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: شرکت‌ها به دلیل برخوردار بودن از دارایی‌، برای افرادی که به سرمایه‌گذاری نگاه دارایی محور دارند می‌تواند جذاب باشد؛ بنابراین بازار سرمایه در میان مدت و بلندمدت همچنان کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

 

امیرباقری با اشاره به اینکه وقت آن رسیده است تا زمینه‌های عمق بخشی بازار سرمایه فراهم شود، گفت: بهتر است  پولی که وارد بازار سرمایه می شود رسالت اصلی بازار سرمایه که همان تامین مالی است را برای بخش اقتصاد حفظ کند تا از این طریق شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم. 

 

پیش‌بینی ها برای هفته جاری

 

این کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات بورس در هفته جاری اشاره کرد و افزود:  به نظر می‌رسد در هفته جاری با  توجه به خبرهای منتشر شده در زمینه افزایش سرمایه شرکت‌ها و جابجا شدن قیمت‌ها در کانال حمایتی، بازار به صورت معقول و منطقی به روند معاملات خود ادامه دهد و شاهد شکل‌گیری نسبی تقاضا در بازار باشیم، هر چند ممکن است در کلیت بازار فشار عرضه هم وجود داشته باشد.  

 

وی خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: بازار سهام در وضعیت فعلی تحلیل محور شده است و سرمایه‌گذاران نباید در بازار اقدام به خرید هر سهمی کنند، از اینحا به بعد کلیات اقتصاد کشور مانند نرخ ارز و نرخ تورم باثبات خواهد بود، به همین دلیل باید برای سرمایه‌گذاری پارامترهای ریسک و بازده شرکت‌ها در نظر گرفته شود که همه این مسایل در تحلیل شرکت‌ها ارائه شده است.

 

امیرباقری به کاهش شاخص دلار در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: این امر بر روی کامودیتی‌ها و قیمت طلا تاثیرگذار بود و اکثر آنها با رشد قیمتی مواجه شدند، سنگ آهن یکی از مهمترین کامودیتی‌ها بود که افزایش قیمت را تجربه و به حد بالای مجاز نوسان روزانه خود برخورد کرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاح میان‌ مدت شاخص جهانی دلار،  انتظار رشد میان‌مدت کامودیتی‌ها در بازار وجود دارد که این موضوع به تناسب بر روند بازار سهام تاثیرگذار خواهد بود.به نظر می‌رسد در هفته جاری با  توجه به خبرهای منتشر شده در زمینه افزایش سرمایه شرکت‌ها و جابه‌جا شدن قیمت‌ها در کانال حمایتی، بازار به صورت معقول و منطقی به روند صعودی معاملات خود ادامه دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین