يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 شمسی /5/19/2024 2:31:19 AM
سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد:

سخنگوی در خصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: ما معتقدیم طرح‌هایی که بدون مشورت با بدنه اجرایی و کارشناسان اتخاذ می‌شود، در عمل با مشکل روبه‌رو می‌شوند. طرح‌هایی بدون پشتوانه کارشناسی و عدم توجه به برنامه‌های پیشینی و جاری، مقدورات و منابع، بدون کسب دیدگاه دولت را مورد تایید نمی‌دانیم. البته حق مجلس است که طرح ارائه دهند و قطعا حقوق مسلم مجلس است اما بدون اخذ نظرات کارشناسی و زمینه اجرا یا مرحله شورای نگهبان یا در اجرای آن با مشکل مواجه می‌شوند.
۲ معیار دولت برای تصمیم‌سازی‌های اقتصادی
به گزارش اقتصادنامه، علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت همواره در خصوص تصمیم‌سازی‌های اقتصادی همواره به دو گزاره توجه کرده است که این طرح‌ها معمولا فاقد توجه به این دو گزاره هستند. اولا که تبعات و آثار این تصمیمات در اقتصاد کلان و وضعیت بازارها تاثیر منفی نداشته باشد یعنی این طرح‌ها باید تاثیر مثبت داشته باشند و دوم این که این تصمیمات در زندگی معیشتی مردم بخصوص در طبقات کم برخوردار آثار منفی نداشته باشد.  
ربیعی گفت: از اینکه نسبت به معیشت مردم حساسیت وجود دارد، ما تشکر می‌کنیم، اما بخش‌هایی از طرح جهش تولید و تامین مسکن که دو فوریت آن هم به تصویب رسیده است دارای مشکلاتی است و در سایر بازارها مشکل ایجاد می‌کند.
 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تاکید کرد: نباید بار تکلیفی بانک‌ها را افزایش دهیم و دستوری سراغ بانک‌ها برویم؛ یکی از خصوصیات این دولت این بوده است که کار دستوری با بانک برای افزایش نقدینگی را دنبال نکرده است چرا که این‌ها همه تورم زا است و به بررسی و کار تخصصی بیشتر نیاز دارد.
ربیعی درپاسخ به سوالی درباره افزایش بی‌رویه قیمت دلار و برنامه دولت برای کنترل افزایش قیمت آن گفت: وقتی در این موضوع با کمبود مواجه می‌شویم به طور طبیعی باید سیاست‌های خود را تغییر ‌دهیم. ما هفته‌های گذشته مصوب کردیم بدهکاران ارزی که وام گرفتند بتوانند ارز را با قیمت ریال پرداخت کنند تا به بازار فشار نیاید.
 وی اضافه کرد: در شرایط کمبود ارز هر اتفاقی به بازار فشار می آورد بنابراین با تلاشی که وزارت نفت انجام می‌دهد و با مذاکراتی که برای برگشت ارز هست ما ناامید نیستیم و آقای همتی هم تلاش می‌کند و حتماً از افزایش قیمت‌های رو به صعود جلوگیری خواهد شد و به سمت متعادل شدن حرکت خواهد کرد.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین