دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 شمسی /5/13/2024 2:24:35 AM

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از پرداخت تسهیلات بانکی و بلاعوض برای بازسازی منازل روستایی تخریب شده در زلزله خراسان خبر داد.
پرداخت تسهیلات بلاعوض به منازل تخریب شده در زلزله خراسان

به گزارش اقتصادنامه، عزیز مهدیان در این باره افزود: در زلزله اخیر خراسان رضوی 3 هزار واحد تخریب شده و 1000 واحد هم به طور کامل از بین رفته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: این زلزله در استان خراسان رضوی و چند شهرستان از جمله فریمان، تربت جام و شهرستان مشهد رخ داده اما تلفات جانی نداشته و بیشتر تخریب مسکن در روستاهای فرسوده رخ داده است.

مهدیان تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از مسکن‌های روستایی از خشت و گل بوده است‌، امکان بازسازی نیست.

معاون بازسازی و مسکن روستایی گفت‌: تا تصویب تسهیلات از سوی دولت، بنیاد مسکن تسهیلات مسکن روستایی تا مبلغ 20 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد به روستاییان پرداخت می‌کند.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات برای احداث واحدهای تخریبی 5 میلیون تومان کمک بلاعوض به روستاییان پرداخت می‌شود تا بازسازی قبل از فصل سرما به پایان برسد.

مهدیان ادامه داد: افرادی که وسایل زندگی آنها نیز زیر آوار مانده است تا 2 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تامین وسایل زندگی دریافت می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره تامین فضای معیشت دام روستاییان گفت: بانک قرض الحسنه مهر به 300 خانوار وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی و 500 هزار تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

مهدیان تصریح کرد‌: بنیاد مسکن درصدد است تا منابعی را به بانک قرض الحسنه مهر پرداخت کند تا این تعداد به 600 خانوار افزایش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: آواربرداری، پروانه ساخت و نظارت و نقشه به صورت رایگان است.



نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین