يکشنبه 23 ارديبهشت 1403 شمسی /5/12/2024 8:34:24 PM
پروا سلطانی در گفت و گو با اقتصادنامه:

یک فعال بخش خصوصی عامل موفقیت طرح طراوت بانک صادرات را چگونگی ارائه تسهیلات دانست.
تامین مالی با طرح طراوت بانک صادرات منجر به ارتقای توان تولیدکننده می‌شود

پروا سلطانی در گفت‌وگو با اقتصادنامه با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی در بخش تولید اظهار کرد: طرح طراوت بانک صادرات، میان فعالان بخش خصوصی با عنوان ال سی داخلی شناخته شده است. طرحی که شامل 10 درصد سپرده و یک فرصت 6 ماهه پرداخت برای کسی می‌شود که از ال سی استفاده می کند.
او ادامه داد: اما آنچه که عامل موفقیت طرح می‌شود، سازوکار درست آن است که در جریان اعطای این تسهیلات باید وجود داشته باشد. رویه‌ای که به ایجاد رانت و اعطای وام های میلیاردی می‌انجامد و بازپرداخت آن هیچ گاه به بانک انجام نمی‌شود.
سلطانی افزود: در یک اظهارنظر کلی می توان گفت ارائه این مدل از تسهیلات اقدامی مثبت و جذاب است و من از نگاه یک فعال اقتصادی اجرای طرح را ارتقای توان تولیدکننده تعریف می کنم، فرصتی که به او امکان می دهد مواد اولیه موردنیاز خود را با سرعت بیشتر تهیه کند و جریان تولید را با قدرت بیشتر پیش ببرد. پس مشکل در کلیت طرح نیست بلکه در عملیاتی شدن آن است. وقتی اعطای تسهیلات با سازوکار نادرست عملیاتی می شود، به عده «خاصی» تخصیص داده می شود.
سلطانی اضافه کرد: به دنبال اجرایی شدن این طرح شرکت هایی یک شبه ثبت می شوند و به عنوان تولیدکننده سربرمی آورند تا از طرح استفاده کنند. در این میان تنها سر تولیدکننده واقعی بی کلاه می ماند. به باور من آنچه در طرح طراوت بانک صادرات محل دغدغه است، چگونگی ارائه آن است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین