شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 11:07:25 AM

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: توزیع لاستیک بر اساس پیمایش اعلام شده از سوی سازمان راهداری و از طریق صدور حواله و صرفا در سامانه کالا متعلق به وزارت صمت انجام می‌شود.
واکنش سازمان راهداری به توزیع نامناسب حواله لاستیک؛ وزارت صمت مسئول توزیع است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، داریوش باقرجوان با بیان " سازمان راهداری هیچ دخالتی در چرخه تامین و توزیع لاستیک ناوگان حمل نقل جاده ای ندارد" اظهار کرد: توزیع لاستیک از طریق صدور حواله و صرفا در سامانه کالا متعلق به مجموعه وزارت صمت و بر اساس پیمایش ناوگان العام شده توسط سازمان راهداری انجام می شود.

وی یادآور شد: سازمان راهداری نیاز بخش حمل‌ونقل به لاستیک را به صورت سالانه و ماهانه و حتی مقطعی ( نظیر ایام اربعین و ...) به تفکیک اندازه و برند مورد تقاضای فعالان بخش حمل و نقل جاده ای به اطلاع مجموعه وزارت صمت می رساند تا از طریق تولیدات داخل و واردات تامین و در اختیار این بخش گسترده قرار گیرد.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در خصوص گلایه برخی رانندگان حمل‌ونقل مبنی بر توزیع نامناسب جغرافیایی حواله لاستیک تصریح کرد:‌ به دلیل محدودیت حوزه‌های توزیع لاستیک تشویقی اربعین مشکلاتی به وجود آمد که هم اکنون با وجود سیستم کلی توزیع لاستیک این مشکل نیز برطرف شده است.

باقرجوان اضافه کرد: ممکن است یک برند خاص به دلیل محدودیت در تعداد بارگذاری در سامانه و تقاضای زیاد برای آن سهمیه کاربر مجبور باشد از سایر حوزه‌ها نیاز خود را تامین کند که سعی بر این است با تعامل نزدیک با وزارت صمت این مشکل نیز به حداقل برسد.

وی با تاکید بر این‌که سعی بر این است که حتی‌الامکان نیاز ناوگان از تولیدات داخل تامین شود، بیان کرد: در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای تامین نیاز از طریق تولیدات داخل و عدم وابستگی به واردات صورت گرفته که موفق نیز بوده و سهم لاستیک‌های وارداتی در سبد مصرفی ناوگان کمتر شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین