پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:37:24 PM

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار کمکی به چابک سازی دولت نمی کند گفت: این سازمان باید دارای پشتوانه قوی و دقیق کارشناسی باشد تا بتواند کارآمدی و اثر بخشی لازم را در کشور داشته باشد.
تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار کمکی به چابک سازی دولت نمی کند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به تصمیم دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار گفت: اینطور نباشد که باز هم هزینه‌ای بر مردم تحمیل شود اما در برابر، سازمان مربوطه از کار آمدی لازم برخوردار نباشد.

وی اظهارداشت: تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به چابک‌سازی دولت کمکی نمی‌کند چون افزایش تعداد سازمان‌ها و نهادها در کشور نه تنها در راستای چابک‌سازی دولت نیست بلکه دولت را فربه‌تر و ناکارآمد‌تر خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی از دغدغه‌های دولتمردان هم در دولت‌های گذشته و هم در دولت فعلی بوده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون دوبار دولت برای این موضوع به مجلس لایحه ارائه کرده که یک مورد به تصویب مجلس رسید اما شورای نگهبان برابر اسناد بالادستی نظام با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کرد بنابراین شاید یکی از دلائل مخالفت شورای نگهبان همین بحث هزینه‌های دولت بود.

حسن‌پور بیگلری اظهارداشت: هم اکنون در بحث قیمت‌ها در کشور نابسامانی جدی وجود دارد چرا که بخشی از مسئولیت تنظیم قیمت‌ها در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و بخشی در حوزه وزارت صمت قرار دارد در ضمن هر دو وزارتخانه در آن واحد باید از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون موضوع تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است گفت: دولت اختیاراتی دارد و در این زمینه بر اساس اختیارات خود عمل می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار باید دارای پشتوانه قوی و دقیق کارشناسی باشد تا بتواند کارآمدی و اثر بخشی لازم را در کشور داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین