جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 12:48:52 PM

گزارش‌های مرکز آمار حکایت از کاهش ۱.۶درصدی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در پاییز ۱۴۰۱ دارد.
بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در پاییز امسال کمتر شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مطابق آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار؛ در پاییز ۱۴۰۱ نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۰ درصد شد.

آمارهای مرکز آمار حکایت از این دارد که جمعیت شاغلین ۱۵ساله و بیشتر در این فصل ۲۴میلیون و ۷۰هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۳۵هزار نفر افزایش داشته است، همچنین جمعیت غیرفعال از نظر اقتصادی (اعم از افراد محصل، خانه‌دار، دارای درآمد بدون کار مانند بازنشستگان و...) ۳۷میلیون و ۶۷۹هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶۲ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در پاییز ۱۴۰۱، بخش خدمات با ۵۱.۱ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است، در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۴.۶ درصد و کشاورزی با ۱۴.۳ درصد قرار دارند.

این گزارش‌ها بیانگر این است که بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیش‌تر فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در پاییز ۱۴۰۱ حدود ۱۲.۱ درصد و تعداد بیکاران ۸۰۹هزار و ۷۴۶ نفر و نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر فارغ‌التحصیلان آموزش عالی در پاییز ۱۴۰۰ حدود ۱۳.۴ درصد و حدود ۸۶۶هزار و ۳۲۰ نفر است و حدود ۱.۶ درصد کاهش یافته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین