جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:24:04 AM

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: تاکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دستگاه‌های دولتی به قانون حساب واحد خزانه پیوسته‌اند و برخی از ارگان‌ها مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مشمولین این قانون هستند، هنوز به حساب خزانه نپیوسته‌اند.
دانشگاه‌های علوم پزشکی جزو ده درصدی‌های متخلف از قانون حساب واحد خزانه هستند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره علت نپیوستن برخی از ارگان‌های دولتی به حساب واحد خزانه، علی رغم تاکید دولت بر اجرایی شدن این قانون گفت: فقط تعدادی از ارگان‌ها هنوز به حساب واحد خزانه نپیوسته‌اند و سال‌های زیادی است که قانون حساب واحد خزانه در دستور کار کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس این قانون، همه دستگاه‌ها باید به حساب واحد خزانه بپیوندند که تاکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دستگاه‌های دولتی به این حساب پیوسته‌اند و برخی از ارگان‌ها مثل دانشگاه‌های علوم پزشکی که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل مشمولین این قانون هستند، هنوز به این حساب خزانه نپیوسته‌اند که باید هر چه سریعتر این قانون را اجرایی کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره‌ی توجیهات دانشگاه‌ها در عدم اجرای این قانون توضیح داد: این ارگان‌ها هر کدام دلایلی را برای نپیوستن به حساب واحد خزانه بیان می‌کنند؛ به عنوان مثال، دانشگاه‌های علوم پزشکی چون معتقدند که به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند، بنابراین باید دخل و خرج‌های خود را بر اساس مصوبات هیات امنا هزینه کنند و از این رو، همچنان بر خلاف قانون حساب واحد خزانه، درآمدهای خود را در حساب‌های فرعی نگه‌داری کنند.

این نماینده مردم اصفهان در انتها توضیح داد: این در حالی است که قانون حساب واحد خزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی را استثنا نکرده و آنها نیز باید تمام حساب‌های خود را در حساب واحد و تحت نظارت خزانه‌داری داشته باشند تا دولت بتواند بر آنها نظارت داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین