چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 5:44:05 AM
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تشکیل شرکت‌های تخصصی خدمات کسب و کار که مشاوره حقوقی، بازاریابی و فروش به صنایع ارائه کنند، در کشور ضروری است.
تشکیل شرکت‌های تخصصی خدمات کسب وکار در کشور ضروری است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، امیرحسین اسدی روز دوشنبه در حاشیه دوره آموزشی منتورینگ و کوچینگ در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز صنعت دنیا مبتنی بر رویکردهای نوین بهره‌وری، تولید دانش بنیان، بازاریابی و فروش است و سازمان‌های صمت در استان‌ها باید توسعه دهنده این ادبیات در میان صنایع کشور باشند.

وی با بیان اینکه امروز هفت شرکت از ۱۰ مجموعه برتر دنیا، استارتاپی و فناورانه هستند، ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها از دیگر بخش‌هایی است که می‌توانند در توسعه این رویکرد تاثیرگذار باشند.

اسدی توضیح داد: امروز صنعت در دنیا متحول شده و انقلاب چهارم و پنجم صنعتی و دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم مطرح است؛ این انقلاب صنعتی مبتنی بر هوشمندسازی، داده‌های کلان و هوش مصنوعی است و برای همگام شدن با این جریان تنها راهکار این است که بدنه وزارتخانه و سازمان‌های صمت استان‌ها به سمت آموزش و توانمندسازی حرکت کنند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صمت و سازمان‌های وابسته به آن در استان‌ها باید برای اتصال این شرکت‌ها به صنعت و ارائه این خدمات جدید و تخصصی اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید هر چه زودتر نشست‌های هم افزایی میان سازمان‌های صمت، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها برگزار شود تا به طور هماهنگ در این زمینه گام بردارند.

اسدی اظهار کرد: در استان بوشهر عزم جدی برای توسعه این رویکرد نوین در بدنه سازمان صمت وجود دارد و امیدواریم بتواند در سطح کشور پیشرو و نقش آفرین باشد.
لزوم ارتقای سهم دانش در تولید و فروش محصولات بومی بوشهر

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر نیز در این گفت‌وگو بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های گسترده‌ای در خرما و نخیلات، مواد معدنی و دریا و صنایع مرتبط با دریا دارد اما در بیشتر موارد فعالیت‌ها سنتی و خام فروشی است.

مهدی صفوی افزود: در زمینه صنایع نفت و گاز نیز تنها یک لایه فرآوری در محصولات پتروشیمی انجام و صادر می‌شود، در حالی که می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالاتری را برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

وی تفاوت میزان درآمدزایی خرما در بوشهر و دیگر نقاط جهان را اقدامات دانش بنیان دانست و گفت: تا زمانی که در حوزه‌های مزیتی این استان از ایده ها و پیشنهادهای خلاق و نواورانه استفاده نشود به ارزش افزوده مورد نظر دست پیدا نمی‌کنیم.

صفوی اضافه کرد: بدون اقدامات نوآورانه و دانشی، در صورت برداشته شدن حمایت‌های دولتی قدرت صادرات محصولات بوشهر از دست می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به دوره آموزشی خدمات کسب و کار در استان بوشهر، تاکید کرد: باید سهم دانش و فعالیت‌های فناورانه در تولید و فروش محصولات بومی این استان افزایش یابد.

۳۲ خدمت طراحی شده وزارت صمت بهره‌وری صنایع را ارتقا می‌دهد

رئیس اداره آموزش،پژوهش و فناوری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری دوره آموزشی منتورینگ و کوچینگ که وزارت صمت آن را در همه استان‌ها آغاز کرده، آشنایی و فرهنگ‌سازی فعالان صنعت و معدن با خدماتی است که در عین نیاز، مغفول مانده بود.

یونس صالحی افزود: این دوره آموزشی کمک می‌کند تا با ایجاد ذهینیت بر اساس رویکرد انقلاب چهارم صنعتی در راستای بهره وری گام برداریم و این دوره مقدمه‌ای برای قدم‌های آینده است.

وی گفت: در صورتی که ۳۲ خدمت مورد نیاز صنایع که از سوی وزارت صمت تعریف شده بخوبی جاری شود، بسیاری از هزینه‌های تولید و فروش کاهش و بهره وری افزایش می‌یابد.

صالحی عنوان کرد: این خدمات حوزه‌های زنجیره تامین، تامین مالی، رایانش ابری، پلتفرم‌ها و سکوهای اتصال عرضه و تقاضا، کاریابی و مشاوره کسب و کار و هوشمندسازی را در بر می‌گیرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین