جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:53:07 PM

بیمه ملت با مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی، اولین اوراق بیمه اتکایی کشور را منتشر می‌کند.
مجوز وزارت اقتصاد به بیمه ملت برای انتشار اولین اوراق بیمه اتکایی کشور

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای، برای اولین بار در کشور، مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی را برای این شرکت صادر کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه با تاکید بر توسعه همکاری‌های صنعت بیمه کشور و بازار سرمایه، اعلام کرده است که پس از اخذ تاییدیه هیات عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و سازمان بورس و اوراق بهادار، این وزارتخانه برای اولین بار در کشور، مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی را برای شرکت بیمه ملت صادر کرده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، بیمه ملت به منظور انتقال ریسک‌های صنعت به بازار سرمایه، می‌تواند پس از انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به انتشار اولین اوراق بیمه اتکایی در کشور به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال اقدام کند.

شرکت بیمه ملت که اولین شرکت خصوصی دارای مجوز قبولی اتکایی از خارج کشور در صنعت بیمه است، همواره تلاش زیادی برای نوآوری و رقابت با بازارهای بین‌المللی در حوزه اتکایی داشته و در همین راستا این شرکت با همکاری شرکت تامین سرمایه امین، مجوزهای لازم را از بیمه مرکزی و شورای فقهی اخذ کرده و برای اولین بار در صنعت بیمه، برای انتشار این اوراق گام برداشته است.

اوراق بهادار اتکایی، اوراقی است که افراد با خرید آن، در تأمین سرمایه مورد نیاز پذیرش تمام یا بخشی از سبد ریسک بیمه‌ای و عواید آن مشارکت می‌کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین