سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 1:03:05 PM

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تأخیر ۹ ماهه دولت در اجرای قانون کالابرگ الکترونیکی انتقاد کرد و گفت: کاهش مصرف برخی کالاها از جمله شیر، مرغ و تخم مرغ نسبت به ۹ ماه گذشته باعث نگرانی است.
تأخیر ۹ ماهه دولت در توزیع کالابرگ الکترونیکی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، شهباز حسن پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نحوه اجرای کالابرگ الکترونیکی گفت: آنچه که سال گذشته در مجلس به عنوان چک سفید امضا به دولت تحویل شد این بود که قیمت سبد معیشتی مردم بر اساس قیمت‌های شهریور سال ۱۴۰۰ باشد و بر همین اساس، اختیارات لازم به دولت محول شد.

وی افزود: یکی از تکالیف دولت، توزیع کالابرگ الکترونیکی بود که بر اساس نیاز خانوارها انجام شود اما برخی خانوارها به استناد آمارها جزو دهک دهم محسوب می‌شوند و نیازی به یارانه معیشتی ندارند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تأخیر ۹ ماهه دولت در اجرای این قانون انتقاد و خاطرنشان کرد: وزیر کار اخیراً اعلام کرده که توزیع کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی قرار است در استان هرمزگان اجرایی شود.

این نماینده مجلس در توضیح بیشتر گفت: طبق گفته وزیر کار، کالابرگ در اختیار افراد گذاشته می‌شود و افرادی که بخواهند از کالابرگ استفاده کنند از پول معیشتی آنها کم خواهد شد.

حسن پور بیگلری معتقد است با توجه به افزایش سرسام آور و یک شبه قیمت برخی کالاها، مبلغی که در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد نمی‌تواند نیازهای آن‌ها را تأمین کند اما قیمت کالاهای اساسی دولتی ثابت و مشخص است و سریعتر هم به دست مردم می‌رسد بنابراین بهتر بود که دولت کالابرگ الکترونیکی را از همان ابتدا با قیمت ثابت توزیع می‌کرد و هر کسی بر اساس نیاز خود از آن استفاده می‌کرد.

حسن پور بیگلری از کاهش مصرف برخی کالاها از جمله شیر، مرغ و تخم مرغ نسبت به ۹ ماه گذشته خبرداد و گفت: این موضوع باعث نگرانی است چون ممکن است خانوارها را دچار مشکلات تغذیه‌ای کند و هزینه‌های درمانی دولت را نیز افزایش دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین