سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 5:47:38 AM
رئیس‌کل بیمه مرکزی خبر داد:

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در هفت ماه نخست سال جاری با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۹۷ هزار میلیارد تومان گذشته است.
رشد ۶۲ درصدی فروش بیمه‌نامه در ۷ ماهه ۱۴۰۱

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، مجید بهزادپور در همایش ملی بیمه و توسعه اظهار داشت: صنعت بیمه در بهبود فضای کسب و کار آحاد جامعه و به ویژه فعالان اقتصادی، پیشتاز است و در مولفه‌هایی نظیر ثبات اقتصادی، توسعه سرمایه گذاری و تجهیز منابع کشور نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی افزود: تقویت نگاه بلندمدت به بازار‌های مالی و مدیریت ریسک‌های متنوع اقتصادی با روش ارتقای سطح ایمنی و همچنین کاهش فعالیت‌های خطرآفرین از دیگر ماموریت‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه بالغ بر یکصد و پانزده هزار میلیارد تومان است که ۶۵ هزار میلیارد آن صرف پرداخت خسارات و مابقی آن در بخش‌های مولد اقتصادی سرمایه گذاری شده است.

بهزادپور با اشاره به آخرین دستاورد‌های صنعت بیمه کشور از تولید حق بیمه هفت هزار میلیارد دلاری در دنیا خبر داد و اظهار داشت: از مجموع حق بیمه تولیدی در جهان قریب به ۴ هزار میلیارد دلار آن مربوط به بیمه‌های غیر زندگی است که حدود پنجاه درصد آن به بخش درمان اختصاص دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود از ضریب نفوذ دو درصدی صنعت بیمه در کشور خبر داد و افزود: حق بیمه سرانه در ایران به نسبت منطقه از شرایط قابل قبولی برخوردار است و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این آمار روند رو به رشدی را تجربه خواهد کرد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر مجموع سرمایه تحت پوشش صنعت بیمه کشور تنها در زمینه ریسک‌های بزرگ نظیر: سیل، زلزله، حمل نقل هوایی، زمینی و دریایی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها حدود ۵۰۰ میلیارد یورو است که عدد قابل تامل و چشمگیری به حساب می‌آید.

رئیس شورای عالی بیمه، سهم بخش غیردولتی از بازار بیمه کشور را بالغ بر ۷۵ درصد عنوان کرد و گفت: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در هفت ماه نخست سال جاری با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۹۷ هزار میلیارد تومان گذشته است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام آخرین آمار از رانندگان تحت پوشش بیمه شخص ثالث از پرداخت خسارت به یک میلیون و ۴۶۰ زیاندیده اشاره کرد و گفت: نزدیک سه هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بابت خسارت‌های مدنی مربوط به حوادث فاقد مقصر نیز از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.

بهزادپور با برشمردن آخرین وضعیت بیمه‌های درمان در کشور، اظهار داشت: صنعت بیمه در سال گذشته بالغ بر ۲۲ هزارمیلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان پرداخت کرده که این رقم غیر از مبالغی است که از محل حق بیمه‌های شخص ثالث در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

گفتنی است صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ بیش از ده هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده که ارزش روز آن بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ۲۸ میلیون بیمه نامه در رشته بیمه‌های زندگی را از نشانه‌های توسعه پایدار در صنعت بیمه کشور دانست و گفت: با توجه به این آمار می‌شود ادعا کرد که صنعت بیمه در کنار پرداخت خسارت، نقش مهمی دز تامین مالی کشور ایفا می‌کند و می‌تواند با سرمایه گذاری‌های هدفمند به رشد شاخص‌های اقتصادی کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود در این همایش از پیشگامی صنعت بیمه در مقابله با تحریم‌های ظالمانه به عنوان یک دستاورد ویژه نام برد و افزود: به رغم تحریم‌های گسترده هیچ یک از ریسک‌های کوچک و بزرگ در کشور از پوشش بیمه‌ای بی نصیب نمانده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین