سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 7:14:06 AM

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرای الگوی کشت به الزاماتی نیاز داریم تا از کشاورز ایرانی حمایت کنیم گفت: در بودجه ۱۴۰۲ الزامات مربوط به الگوی کشت و به ویژه یارانه آن در نظر گرفته می‌شود.
یارانه الگوی کشت در بودجه ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: استان البرز در حوزه دانش‌بنیان در کشور بی‌رقیب است و بسیاری از موسسات تحقیقاتی ما در استان البرز هستند.

وی افزود: متولی الگوی کشت در کشور سازمان تات است و امیدواریم به خوبی از عهده این مهم بربیاید، زیرا اجتماعی از دانسته‌های نیم قرن در سازمان تات گردآوری شده است.
ساداتی‌نژاد تصریح کرد: الگوی کشت یک اقدام فراسازمانی و فراوزارتخانه‌ای است و از کشاورزان تا دانشگاه‌ها و مصرف کنندگان در اجرای آن دخیل هستند.

وی افزود: امروزه امکان ندارد بتوانید یک طرح را بدون دانش و بینش اجرایی کنید لذا ما الگوی کشت را به بخش دانش وزارت جهاد کشاورزی سپرده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این میزان تولید نتیجه خدمات و زحمات محققان کشور در سازمان تات است و یک گنجینه گرانبها و یک سرمایه بزرگ در این سازمان داریم.

وی ادامه داد: ما باید دانش و فناوری را با کمک ترویج به مزرعه ببریم و از سال ۱۴۰۲ بر روی ترویج سرمایه‌گذاری کنیم تا در کنار کشاورز، دامدار، آبزی‌پرور و باغدار باشیم و دانش موجود را در اختیار بهره‌برداران بخش قرار دهیم.

ساداتی‌نژاد گفت: پارک علم و فناوری بخش امسال راه‌اندازی شده و ۷ دهکده نوآوری در سال دانش‌بنیان توسط سازمان تات راه‌اندازی شده است.

مقام عالی وزارت در رابطه با الگوی کشت عنوان کرد: برای اجرای الگوی کشت به الزاماتی نیاز داریم تا از کشاورز ایرانی حمایت کنیم، باید در حوزه اقتصاد و آموزش در کنار کشاورز باشیم و معیشت و اقتصاد کشاورز باید در نظر گرفته شود که در بودجه ۱۴۰۲ الزامات مربوط به الگوی کشت و به ویژه یارانه آن در نظر گرفته خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین