سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 2:14:45 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:55562
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 آذر 1401-14:33
  • کاربر:

تولید پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل آغاز و سالن جدید ایران خودرو دیزل برای تولید این محصول با حضور قائم مقام هماهنگی و نظارت گروه صنعتی ایران خودرو، افتتاح شد.
رونمایی و آغاز تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون در شرکت ایران خودرو دیزل

به گزارش اقتصادنامه، در این مراسم که با حضور مدیرعامل ایران خودرو دیزل و جمعی از معاونان و هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، نایب رییس هیات مدیره ایران خودرو دیزل بیان کرد: از ۹ هزار و ۱۷۳ دستگاه پیکاپ تولید شده در هشت ماهه ابتدای امسال در کشور سهم شرکت ایران خودرو دیزل ، ۹۴۷ دستگاه است. 
مهدی بالو افزود: ایران خودرو دیزل از سال ۱۳۹۲ با کمک شرکت فوتون اولین پیکاپ بنزینی با استاندارد یورو چهار و پیکاپ دیزلی یورو چهار به علاوه دی پی اف را تولید کرد و در سال ۹۷ پیکاپ بنزینی را به یورو پنج توسعه داد؛ در سال ۱۴۰۰ پیکاپ نیوفیس با ظاهر جدید تولید شد و در سال جاری نیز اولین خودروی پیکاپ با استاندارد یورو شش تولید و عرضه شد.
وی با اشاره به مشخصات این محصول جدید، گفت: این خودرو دارای استاندارد یورو شش بوده و از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه برخوردار است.
بالو با اشاره به قوای محرکه محصول جدید افزود: پیکاپ دارای گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، موتور دوهزار سی سی مجهز به توربو شارژ، توان ۲۳۵ اسب بخار، گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر و گیربکس ZF هشت سرعته و به صورت چرخ محرک در حالت های ۴H، ۴L، ۲H  و اتو است.
وی در ادامه با بیان این‌که سیستم پایداری و ترمز  این خودرو موجب ارتقای امنیت آن شده است، عنوان کرد: پیکاپ اتوماتیک دارای سیستم‌های کنترل سرعت در سر پایینی، کنترل الکترونیکی پایداری، نگه‌دارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش است.
معاون مهندسی ایران خودرو دیزل با اشاره به امکانات داخل این خودرو که منطبق با امکانات روز دنیاست، افزود: داشبورد با طرح جدید، قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقاط کور، کی‌لس، دی‌لایت که منطبق با استانداردهای ۸۵ گانه است از دیگر مشخصات این محصول است.
بالو افزود: این خودرو هم چنین از مانیتور ۱۰.۳ اینچی، شش ایربگ شامل دو ایربگ در جلو، دو ایربگ در عقب و دو ایربگ بر روی ستون‌ها، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته، یک سالن تولید برای محصولات جدید ساخته شد تا به فاز صنعتی‌سازی و توسعه این محصولات کمک کرده و این قابلیت را داشته باشد که علاوه بر امکان تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید برای محصولاتی نظیر کامیونت، کامیون و کشنده را هم داشته باشد. 
وی افزود: مساحت این سالن جدید که سالن تولیدات ویژه و تزیینات ۲ نام دارد، دوهزار و ۸۸۰ متر مربع بوده و قرار است پیش تولید محصولات جدید و تولیدات ویژه در آن صورت گیرد و در صورت تولید محصولات فعلی در این سالن، قابلیت تولید دوهزار دستگاه کامیون، هزار و ۲۵۰ دستگاه کشنده، دوهزار و ۵۰۰ دستگاه پیکاپ و پنج هزار دستگاه کامیونت به صورت مجزا را خواهیم داشت.
بالو با اشاره به این‌که در دو سال گذشته ۱۲ محصول جدید در شرکت ایران خودرو دیزل تولید شده است، یادآور شد: ظرفیت ایران خودرو دیزل برای تولید تمامی محصولات ۱۱۷ دستگاه به صورت روزانه و در یک شیفت است که شامل تولید ۳۰ دستگاه کامیون، ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ، ۳۲ دستگاه کشنده، پنج دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه کامیونت می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین