سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 11:47:19 AM

مدیرکل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت خبر مربوط به واردات ۷۰ هزار دستگاه تراکتور به کشور را تکذیب کرد.
خبر واردات ۷۰ هزار دستگاه تراکتور به کشور تکذیب شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، ابوذر جمشیدوند امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز که به منظور تسهیل عرضه مستقیم تراکتور به کشاورزان صورت گرفت، گفت: موارد تولید، واردات و صادرات در دفتر تخصصی که با دستور وزیر صمت تشکیل شده، کاملا رصد، بررسی، پیگیری و مجوزهای لازم برای این منظور صادر می شود که تاکنون هیچ ثبت سفارشی درباره واردات ۷۰ هزار تراکتور از این مجموعه صورت نگرفته است.

وی افزود: توجه به حوزه تولید داخل که دستور صریح رئیس جمهور و وزیر صمت را به عنوان پشتوانه همراه دارد، در دستور کار تمامی ارگان ها و نهادهای ذیربط است و بر مبنای آن تازمانی که محصولی تولید داخل داشته باشد، ممانعت بر واردات آن مورد تاکید بوده و حتی امکان واردات بر آن متصور نیست.

وی تاکید کرد: وقتی در کشور واحد تولیدی معظمی همچون تراکتورسازی ایران را با ۱۱ شرکت اقماری و بیش از ۶۰۰ تامین کننده داریم که کاملا نیاز داخلی را به محصول تراکتور پاسخگوست، دلیلی بر واردات وجود ندارد.

جمشیدوند با اشاره به برنامه افزایش تولید تراکتور در کشور از ۲۲ هزار دستگاه در سال گذشته به ۳۵ هزار دستگاه در سال جاری افزود: در حال حاضر شرکت تراکتورسازی، تراکتورهایی با توان ۳۵ تا ۱۶۰ اسب بخار تولید می کند که برنامه ریزی تولید تراکتورهایی با ۲۶۰ اسب بخار توان نیز صورت گرفته تا نیاز کشور به این محصول استراتژیک را در حوزه های متفاوت پاسخگو باشد.

مدیرکل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت ضمن یادآوری صادرات تراکتور به خارج از کشور گفت: وقتی در حال حاضر صادرات تراکتور به ۲۰ کشور جهان از ایران صورت می گیرد و در مقایسه با سال قبل نیز در این عرصه شاهد رشد چندین برابری و مهمتر از همه در حال توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری به کشور هستیم دلیل منطقی برای واردات این محصول وجود ندارد.

وی توانمندیهای شرکت موتورسازان تراکتورسازی را هم یادآور شد و عنوان کرد: تراکتورسازان ظرفیتهای بسیاری عالی در توسعه صنعت موتور در کشور ایجاد کرده و این ظرفیت سازی فضای لازم برای ایجاد تحول در صنعت موتورسازی کشور در تمامی بخشها را بدنبال خواهد داشت و بزودی شاهد تغییرات در این عرصه و تامین نیاز کشور خواهیم بود.

جمشیدوند با اشاره به اینکه مکانیزاسیون و حوزه امنیت غذایی برای هر کشوری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است خاطرنشان کرد : راهبردی ترین مورد در توسعه بخش کشاورزی، تولید تراکتور است که خوشبختانه در ایران اسلامی با توجه به پیشرو بودن در تولید خلاقانه و فن آوریهای این محصول توسط تراکتورسازی، دغدغه ای در تامین آن وجود ندارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین