سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 6:37:54 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:55556
  • زمان انتشار:شنبه 12 آذر 1401-22:16
  • کاربر:
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که به دنبال افزایش تنوع و تعداد خودرو برای عرضه در بورس کالا هستیم، از عرضه دنا، سورن و رانا در آینده نزدیک با دریافت مجوزهای لازم خبر داد.
عرضه دنا، سورن و رانا به زودی در بورس کالا

به گزارش اقتصادنامه، مهدی خطیبی در حاشیه بازدید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ایران خودرو، افزود: مدت زمان تحویل خودروها را نیز از سه به دو ماه و کم‌تر از دو ماه کاهش خواهیم داد و با این اقدام در کنار افزایش تنوع و تیراژ به عنوان سه راهبرد تکمیلی حضور در بورس کالا، شاهد کاهش چشم‌گیری در قیمت خودرو خواهیم بود.
وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر به دنبال حاشیه سود نیستیم بلکه به دنبال جلوگیری از ضرر و زیان و ارتقای طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هستیم، اظهار کرد: به عنوان خودروساز، قیمتی که مصرف کننده نهایی، خودرو را خریداری می کند مهم است و با قیمت های تکلیفی و قرعه‌کشی، درصد کمی از مشتریان واقعی موفق به خرید خودرو می شوند. 
خطیبی تصریح کرد: روزی که خودروی هایما در بورس عرضه شد، قیمت آن در بازار ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت، بنابراین هدف ما از عرضه محصولات در بورس کالا، به صفر رساندن ضرر و زیان و خرید خودرو ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توسط مشتریان واقعی است.
وی با اشاره به حذف قیمت گذاری دستوری بیان کرد: از سیاستی که موجب توقف ضرر و زیان خودروساز می شود حمایت می کنیم، اما تصمیم گیری این موضوع با نهادهای بالا دستی است نه خودروساز و امیدواریم هر سیاستی که اتخاذ می شود، در نهایت به نفع و خیر صنعت خودرو و نظام اقتصادی کشور باشد که یکی از راه‌کارهای کمک و تسهیل کننده در این زمینه، سیاست عرضه در بورس کالاست.
وی با اشاره به واگذاری سهام ایران خودرو، تصریح کرد: موضوع واگذاری سهام ایران خودرو بر روی ۲۴ درصد سهام دولت و سهام درون شرکتی است که از این تعداد تنها یک و نیم درصد آن سهام وثیقه است که از سوی ایران‌خودرو و سازمان خصوصی سازی پی گیری می شود تا آماده واگذاری به بخش خصوصی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که موافق واردات خودرو هستیم و آن را مزیتی برای اقتصاد کشور می دانیم، عنوان کرد: ایران خودرو به درجه‌ای از بلوغ صنعتی رسیده است که کاملا آماده و مهیا برای رقابت با خودروهای وارداتی است. 
وی در ادامه اظهار کرد: سیاست واردات خودروی کامل، اصلا سیاست محوری ایران خودرو نیست و اگر یک تیراژی را وارد کنیم قطعا هدف بعدی ما در متن قرارداد تبدیل به قطعات منفصله و مونتاژ محصول است.
خطیبی با بیان این که ما تولیدکننده هستیم تصریح کرد: روند توسعه صنعت خودرو کشور را با جدیت دنبال می کنیم و تجربه نشان داده است که خودروساز در واردات خودرو کامل دستاورد موفقی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون خودروهای مونتاژی ایران خودرو یعنی هایما، سهم کمی از تولیدات را به خود اختصاص داده است، ما خودروسازیم و به دنبال افزایش تولیداتی هستیم که دارای عمق ساخت داخل باشد و در حال حاضر نیز برخی محصولات از ۹۷ درصد عمق داخلی سازی برخوردارند.
وی در خصوص همکاری با خودروسازان فرانسوی تصریح کرد: ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه، تابع سیاست‌های کلی نظام است و در این زمینه کاملا هماهنگ با سیاست نظام عمل خواهیم کرد. ما دوستان دوران تحریم را هرگز فراموش نخواهیم کرد و در حافظه تاریخی خود نگه می‌داریم که در شرایط سخت و تحریم چه کشورهایی در کنار ما بوده اند و این موضوع را در سیاست گذاری ها لحاظ خواهیم کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین