سه شنبه 29 اسفند 1402 شمسی /3/19/2024 7:07:40 AM

قیمت طلا و نقره در معاملات روز پنجشنبه آمریکا به شدت افزایش و در معاملات روز جمعه در ایالات‌متحده به طور قابل‌توجهی کاهش یافت، به طوری که طلا به بالاترین سطح ۳.۵ ماهه و نقره به بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته رسید.
پیش‌بینی بازارهای جهانی طلا

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، بعد از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در بعدازظهر چهارشنبه در مؤسسه بروکینگز، بازار سهام ایالات‌متحده افزایش یافت، شاخص دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفت و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت. قیمت طلا و نقره پس از اظهارات پاول افزایش یافت. او گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند به محض برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال(FOMC) در دو هفته، سرعت سیاست‌های پولی انقباضی را کاهش دهد. با این حال، پاول گفت که فدرال رزرو باید برای مدتی سیاست‌های خود را در سطوح محدودکننده نگه دارد. پاول اضافه کرد که تورم بسیار بالا باقی می‌ماند و افزایش نرخ بهره در آینده ضروری است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین برخی از محدودیت‌های مربوط به کووید را به علت اعتراضات کاهش می‌دهد و کاهش محدودیت‌های کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان نشان‌دهنده قدرت اقتصادی بهتر چین است که به نوبه خود به معنای تقاضای بهتر برای فلزات است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌ها در یک روند صعودی چهار هفته‌ای قرار دارند و هدف قیمت صعودی بعدی طلا  ۱۸۳۶ دلار و ۷۰ سنت و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت در پایین‌ترین سطح این هفته یعنی ۱۷۵۰ دلار است.

افت شاخص دلار آمریکا، افزایش قیمت نفت‌خام و کاهش بازده خزانه‌داری آمریکا، همگی بازارهای فلزات گرانبها را تقویت می‌کنند. طلای فوریه آخرین بار با ۲۱.۷ دلار کاهش به ۱۷۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و نقره مارس با ۰.۳ دلار کاهش به ۲۲.۵۱ دلار رسید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین