پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 8:13:10 PM

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق خبر داد و گفت با این قرارداد بخشی از کسری صادرات به عراق جبران می‌شود.
انعقاد قرارداد ۴میلیارددلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از انعقاد قرارداد چهار میلیارد دلاری در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی با کشور عراق، خبر داد.

 سید حمید حسینی افزود با این قرارداد می‌توان بخشی از کسری صادرات موجود با عراق را در حوزه خدمات فنی و مهندسی، آتی، تولید و درمان جبران کرد.

وی با بیان اینکه "بر اساس آمار هشت‌ماهه اوضاع مناسبی در صادرات به عراق نداریم"، اظهار داشت: در هشت‌ماهه امسال میزان صادرات به عراق به‌جز برق چهار میلیارد و 700 دلار است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک میلیارد و 400 دلار کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت پیش‌بینی می‌شود باتوجه به اینکه شوک‌هایی که در بازار به‌دلیل مواد غذایی ایجاد شده است و بلاتکلیفی‌ای که برای تشکیل دولت عراق وجود داشت‎ حجم واردات عراق افزایش یابد و طی چهار ماه آینده بتوانیم بخشی از این کسری را جبران کنیم.

 سید حمید حسینی اضافه کرد پیش‌بینی می‌شود دوباره صادرات به عراق به هشت تا 9 میلیارد دلار همیشگی برسد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین