پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 4:10:27 PM
  • گروه مطلب:| خبر| فارسی|
  • کد مطلب:53020
  • زمان انتشار:شنبه 14 آبان 1401-22:11
  • کاربر:

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری هفته کیش با ۳۰ رویداد شامل ۱۵ برنامه ورزشی، ۹ برنامه تفریحی و ۶ برنامه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده است.
هفته کیش با ۳۰ رویداد برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، مهدی کشاورز در نشست خبری در خصوص برگزاری هفته کیش، اظهار داشت: ایران قوی، کیش زیبا شعاری است که به مناسبت این رویداد انتخاب شده است، زیرا اگر کشور قوی نداشته باشیم، بسیاری از گروه‌ها می‌خواهند خواسته خود را به ما دیکته کنند و به همین دلیل هر کدام از ما وظیفه نمایش ایران قوی را داریم، نه فقط در حرف بلکه باید به آن عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ایران قوی داشته باشیم، بسیاری مشکلات حل می‌شود، تصریح کرد: حوزه کیش برای ایران قوی نیازمند عملیاتی کردن چند کلیدواژه است ازجمله آنها می‌توان به نگاه امیدآفرین برای پیشرفت و رشد، نگاه علمی به مسائل و ریل‌گذاری در اجرای برنامه‌ها بر مبنای علمی اشاره کرد.

کشاورز با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای اجرای برنامه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: با عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها به پیشرفت برای آینده دست می‌یابیم که هفته کیش یکی از راهکارهای معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها به شهروندان داخل و گردشگران خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مغفول مانده با برنامه‌ریزی عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: دورنمای خواهرخواندگی با مناطقی که چشم‌انداز و اهداف یکسان دارند باید به ثمر برسد که در دو چشم‌انداز تجاری-مالی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

کشاورز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید به دنبال برنامه‌هایی برای ایجاد نشاط در جامعه باشیم، گفت: در وقایع اخیر جزیره کیش به شدت از عدم حضور گردشگر در بازار، هتل، مجموعه‌های تفریحی آسیب‌دیده است؛ راه اعتراض در کشور باز است اما وقتی تبدیل به اغتشاش شود موجب خسارت به افراد خارج از دایره موضوع می‌شود.

وی افزود: می‌توان در هر سال با ایجاد مزیت در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری و حتی در بازار با مشارکت اصناف بسته‌هایی برای اقشار مختلف تعریف کرد به همین دلیل روز کیش کافی نبود و آم را به هفته این جزیره تبدیل کردیم.

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در کنار ۳۰ رویداد مختلف در هفته کیش، سه رونمایی از سامانه رویدادهای کیش برای رصد برنامه‌ها یک سال آینده، سامانه فروش خدمات گردشگری برای ارائه نرخ واقعی بلیت، تور و هتل و سامانه نقشه جامع گردشگری کیش برای انواع گردشگری‌ها شامل دانش بنیان، صنعت غذا، تندرستی، تولیدات صنعتی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

به گفته کشاورز، سه جشن در سه منطقه برای سه روز، اجرای گروه‌های موسیقی، گرامیداشت روز کیش همراه با رونمایی‌ها، کارناوال خودروها و موتورها، نمایش عروسکی در اسکله تفریحی، رویدادهای فرهنگی و ۱۳ رویداد ورزشی شامل مسابقات کشور قهرمانی کشوری دوچرخه‌سواری و یخ نوردی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین با اشاره به شرایط کنونی تصریح کرد: چرا زندگی افراد عادی باید بچرخد و به همین دلیل اعتصاب و اغتشاش مورد تایید نیست و فضای شاد نیاز امروز جامعه است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ گفت: از هشت سال پیش که قطر میزبان قطعی جام جهانی شد، باید اقدامات لازم برای پشتیبانی از این کشور انجام می‌گرفت، اما در هفت سال نخست هیچ زیرساختی فراهم نشد، اما در یک سال اخیر تلاش‌های لازم انجام شد و ایران آمادگی برای تامین برخی نیازهای این کشور را دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین