سه شنبه 28 فروردين 1403 شمسی /4/16/2024 9:26:39 PM

۶هزار و ۳۵۸ کارفرما در طرح مشوق بیمه ای ثبت نام کرده اندتا با حمایت دولت در این طرح جذب نیرو کنند.
ثبت نام ۶هزار و ۳۵۸ نفری کارفرمایان در طرح مشوق بیمه‌ای دولت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، طرح مشوق بیمه کارفرمایی در راستای اجرای بند الف تبصره ۱۸قوانین بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه شده است.

سال‌های برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زمان اجرای این طرح اعلام شده است و دانش آموختگان دانشگاهی لیسانس و بالاتر و کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال در بخش‌های اقتصادی دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی، گروه هدف این طرح هستند.

کارفرمایی که مشمول این طرح می‌شود باید شرایطی از جمله مجوز فعالیت از مراجع قانونی، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی، ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای، مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذی ربط، تعداد نیروی کار جدید مشمول طرح بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان، دوماه قبل از ثبت کارگاه در در داشته باشد.

از طرفی نیروی کار جدید باید شرایطی از جمله دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود.) و حداکثر سابقه بیمه ۳۶ماه باشد.

ساز و کار اجرای طرح به این صورت است که ابتدا نیروی کار جدید و کارفرما در سامانه طرح مشوق ثبت نام می‌کنند و در ادامه نیروی کار جدید مشمول، توسط کارفرما در سامانه انتخاب می‌شود. همچنین قرارداد کار در سامانه توسط کافرما بارگزاری می‌شود و درخواست مشوق درسامانه توسط اداره کار شهرستان و استان بررسی و تایید می‌شود.

مشوق بیمه‌ای معادل ۲۳درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار براساس گزارش اعلامی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به صورت واریز نقدی به حساب معرفی شده توسط کارفرما در صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

شرایط بهره مندی از طرح برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است. افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا در صورت بازگشت به شغل قبلی یا جذب درسایر واحد‌های اقتصادی، می‌توانند از مزایای طرح مشوق بهره‌مند شوند. افرادی که از دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره ۳ ماهه) در کارگاه‌ها و موسسات استفاده کرده اند حداکثر می‌توانند تا ۲۱ماه از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

مطابق سامانه طرح مشوق بمیه ای حدود ۱۲۱۸۴ هزار نفرتعداد جویندگان کاری است که قرارداد منعقد کرده اند,همچنین ۶ هزار و ۳۵۸ کارفرما دراین طرح ثبت نام کرده اند.کارجویان و کارفرمایانی که تمایل برای شرکت در این طرح دارند می توانند به نشانی http://moshavegh.mcls.gov.ir سامانه مراجعه کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین