پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 4:34:32 PM
  • گروه مطلب:| گزارش| فارسی|
  • کد مطلب:52238
  • زمان انتشار:شنبه 26 شهريور 1401-22:58
  • کاربر:.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از دستور ویژه مهدی کشاورز جهت تشکیل اتاق فکر برای رفع موانع سرمایه‌گذاری و مشکلات سرمایه گذاران خبر داد.
دستور ویژه رییس سازمان کیش برای رفع موانع اقتصادی و مشکلات سرمایه‌گذاران

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایلنا، مرتضی رمضانی ضمن بیان این خبر گفت: این اتاق فکر به همت رییس سازمان منطقه آزاد کیش و در راستای ایجاد فضایی امن جهت سرمایه گذاری و بهره مندی از ظرفیت های تجاری فعالان اقتصادی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان آن که در راستای تشکیل این اتاق فکر، از تمامی نخبگان اقتصادی و ذینفعان مرتبط دعوت به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: از جامعه هتل‌داران، جامع کلوپ داران، فعالان اقتصادی و تمامی افرادی که به نوعی می توانند در رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره کیش سهمی داشته باشند در این اتاق دعوت به عمل می آید.

رمضانی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فرصت‌های تجاری، معاونت حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش به پرونده شهر پدیده کیش ورود پیدا کرده تا با رفع موانع، ریسک های سرمایه گذاری برای نخبگان اقتصادی به حداقل ممکن برسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری جلسات متعدد در سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: مدیریت تا کنون با برگزاری جلسات مفید، رسیدگی به پرونده های مختلف را آغاز کرده تا به رفع موانع سرمایه گذاری و حضور فعالان تجاری منجر شود به طوری که در این زمینه بسیاری از پروژه های سرمایه‌گذاری که به دلایل مختلف تابحال امکان بهره برداری از آن ها فراهم نبوده در حال تصویب است.

این در حالی است که میدان دادن به نخبگان در عرصه صنعت و تجارت از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است و تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکانپذیر است و برای بالابردن مشارکت مردمی باید از هر فعال اقتصادی که در جهت توسعه پایدار ایران اسلامی آماده خدمت است و هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد. فضایی باید بر کشور و جامعه حاکم گردد که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور، حس کنند و برآن ببالند.

رییس قوه قضاییه در سخنان اخیر خود ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در مقوله‌های ناظر بر اقتصاد از جمله قوانین این حوزه اظهار داشت: در جنگ اقتصادی، تحریم و مشکلات اقتصادی باید از مردم کمک بگیریم و به آن‌ها کمک بدهیم. با اشاره به نقش مقوله تقویت اقتصاد ، تولید و اشتغال در تحکیم استقلال کشور و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و به تبع آن، تقلیل پرونده‌های قضایی، گفت: نظام ما یک نظام مردمی است؛ بر همین‌‌ مبنا برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از مردم کمک بگیریم و توأمان به مردم کمک کنیم و راهکارهای لازم برای رفع موانع اشتغال زائی عبارتند از؛ تغییر نگرش دولت به بخش خصوصی، ایجاد امنیت اقتصادی و فراخوان و دعوت از نخبگان اقتصادی برای اتمام پروژه های متوقف شده است.

یکی از فرصت‌های بسیار مهم اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی مناطق آزاد که بخش خصوصی در حال راه اندازی مجدد آن است، پروژه عظیم شهر افسانه‌ای پدیده کیش با بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی و ۱۰۰ هزار اشتغال زایی است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت کافی و عدم رفع موانع پیشرفت کندی دارد.

شنیده‌ها حاکی است با فراخوان مدیران و مالکان پروژه شهر افسانه‌ای پدیده کیش، به زودی این دستاورد ملی در جنوب غربی جزیره زیبای کیش در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با زیربنایی حدود یک میلیون مترمربع احداث خواهد شد. این پروژه افتخار آمیز ایرانی، دارای کاربری ها و بخش های متنوعی از جمله هتل ۵ ستاره با 2000 اتاق و زیر بنای 290 هزار متر مربع، مرکز بزرگ خرید بین المللی، مرکز همایش‌ها، اسکله بزرگ تفریحی، شهربازی سرپوشیده، پارک آبی و باغ گیاهان دریایی می باشد که درصورت حمایت لازم و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب شاهد ایجاد بیش از 400 فرصت شغلی و 100 هزار اشتغال زایی و کارآفرینی خواهیم بود که در این شرایط، ضمن ایجاد فرصت های بسیار زیاد شغلی برای مراکز دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، موجب رونق بازار و توسعه اقتصادی چشمگیری می‌گردد.

رحمان سادات نجفی رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد با اشاره به پروژه عظیم شهر پدیده کیش گفت: جای مسرت و خوشحالی برای سرمایه گذاران کیش و بخش خصوصی دارد و موجب دلگرمی مردم شده است که این پروژه مجددا در حال راه‌اندازی است و ما هم به عنوان بخش خصوصی از این عملکرد دولت و قوه قضاییه استقبال می کنیم. 

همچنین رامتین روشن مدیرعامل جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کیش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قاعدتاً اگر به دنبال بازار هدف وسیع‌تر هستیم که جزیره کیش را فعال تر کنیم باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم . به طور مثال پروژه پدیده کیش که یکی از پروژه‌هایی است که اگر راه بیافتد نیروی انسانی زیادی را وارد جزیره می کند و آنها نیز نیازمند بسیاری از زیرساخت ها مثل مسکن و غیره هستند و همین موضوع هم ارزش افزوده برای جزیره کیش ایجاد می کند باید حمایت‌ها لازم صورت پذیرد. وی معضل اصلی جزیره را عدم ثبات مدیریت و چگونگی اجرای صحیح قانون مناطق آزاد برشمرد و تاکید کرد اگر به درستی قوانین مناطق آزاد اجرا شوند می‌توانیم به یک نقطه خوب در زمینه سرمایه‌گذاری برسیم.

مسیح‌اله، صفا رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش نیز در نشستی در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: کیش یکی از سه نقطه دارای اکسیژن زیاد در جهان مطرح است و رونق گردشگری در این جزیره ارتباط مستقیمی با پرواز هواپیما، خدمات گردشگری و نیز درآمد گردشگران دارد و از همین رو وجود نخبگان اقتصادی و فعال شدن پروژه‌هایی نظر پدیده کیش می‌تواند به جذب گردشگر در این منطقه کمک شایانی نماید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین