پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 6:58:43 PM
موسس شرکت دلتا خبر داد:

موسس شرکت دلتا با اشاره به اهداف برگزاری رویداد نوپامد در دانشگاه علم و صنعت ایران مطرح کرد: رویدادهای مساله محور جهت کمک به دانشجویان در ساخت نیازهای صنایع کشور برگزار می‌شود.
نوپامد آبان‌ماه برگزار می‌شود/ بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشجویان در رویدادهای مساله‌محور

سیاوش شفیعی در گفت‌وگو با اقتصادنامه به مراحل تبدیل ایده اشاره کرد و بیان کرد: شتابدهنده در مسیر تحول ایده همراه دانشجویان هستند و به آنها مهارت های لازم را یاد می‌دهند. سال گذشته در آبان ماه ما رویداد مساله محور "نوپامد" را با حضور ۱۲۰ دانشجو در دانشگاه علم و صنعت برگزار کردیم که منجر به تشکیل ۲۰ تیم و جذب سرمایه شد. این رویداد مسئله محور در سه حوزه تجهیزات پزشکی، سلامت دیجیتال و امنیت غذایی است و برای این رویداد مسئله‌هایی واقعی که نیاز صنعت بوده‌اند، انتخاب شده است.

 

او افزود: در‌صورتی‌که تیم‌ها بتوانند محصولات باکیفیت تولید‌ کنند مشتری این محصولات تضمینی است. تیم‌های راه‌یافته به این مرحله در مرکز نوآوری مستقر شده و پس از آن فرآیند شتابدهی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 

شفیعی افزود: در این رویداد ما با استفاده از تست های شخصیت‌شناسی به دانشجویان در تشکیل تیم کمک کردیم و با برگزاری کارگاه هایی در خصوص موضوعات آمادگی کسب و کار، شخصیت شناسی، جست و جوی پیشرفته و... به دانشجویان مهارت های لازم جهت تاسیس شرکت و جذب سرمایه را آموزش دادیم.

 

او درباره معیار های سرمایه گزاران برای سرمایه‌گذاری گفت: ملاک های متفاوتی برای انتخاب وجود دارد که مهم ترین آنها تیم است. به این دلیل که کسانی در مسیر کار آفرینی وارد می‌شوند، باید بازه زمانی قابل توجهی را بدون هیچ حقوقی شبانه روز کار کنند که ممکن است ۶ ماه تا یک سال و در بعضی موارد بیشتر هم طول بکشد؛ دیگر این که ممکن است اولین ایده یک تیم با شکست مواجه شود. یک تیم قوی باید توانایی این را داشته باشد که دوباره از نو شروع کند. ایده اصالت ندارد تیم است که اصالت دارد.

او با اشاره به ویژگی‌های یک تیم و تجربه خود از تیم‌سازی ادامه داد: در یک تیم نیز مهم ترین رکن رهبر گروه است، کسی که تیم را جهت دهی می‌کند. تیمی که رهبر خوبی نداشته باشد، محکوم به شکست است.

 دیگر رکن مهم این است که اعضای تیم از لحاظ مهارتی همدیگر را پوشش دهند. حالا چه مهارت سخت چه مهارت های نرم، با هم هماهنگ باشند.

شفیعی در پایان گفت: انشالله در ماه‌های آینده رویداد "نوپامد" را مجددا برگزار خواهد شد. امیدواریم امسال بتوانیم نتایج خوبی از این رویداد بدست آوریم و مانند شرکت های دیگری که در این مسیر همراهی کردیم، دانشجویان این دوره هم بتوانند نیاز های کشور عزیزمان را بر طرف سازند.

سیاوش شفیعی پیش از راه انداری شرکت دلتا، مدیرعامل هولدینگ بایاهرمزتک، نبض هوشمند سلامت، کایا و گروه پازل بوده است.

 

*گزارشگر: محمدعلی قدس



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین