پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 11:57:02 PM

مدیرعامل کشتیرانی گفت: همکاری‌های مشترکی میان صنایع دفاعی و کشتیرانی ملی در حوزه ساخت شناور و ردیابی محموله‌های تجاری شکل گرفته است.
همکاری صنایع دفاعی و کشتیرانی برای ردیابی محموله‌ها

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، محمدرضا مدرس خیابانی اظهار کرد: فعالیت‌های کشتیرانی با مجموعه صنایع نظامی و دفاعی کشور، قرابت‌هایی دارد و سال‌هاست تکنولوژی‌هایی وارد شده به مجموعه نظامی در ایران به بخش تجاری کشور هم ورود کرده است.

وی افزود: بر این اساس پروژه‌های مشترکی میان دو مجموعه تعریف شده و ساختار مهندسی کشتیرانی در حوزه تجاری، ارتباطاتی را با مجموعه‌های نظامی کشور برای ساخت شناورهایی که نسبت به جاگذاری کانتینرهای دریایی اقدام می‌کنند، برقرار ساخته و قرارداد طراحی و مهندسی در این رابطه امضا شده که در این حوزه، در حال انجام کار مشترک هستیم.

وی تصریح کرد: در این راستا توانمندی‌های مهندسی کشتیرانی در خدمت بخش نظامی و توانمندی‌های نظامی که به مراتب بالاتر و دقیق‌تر است، در حوزه ساخت شناورها برای این ناوگان ملی، به کار گرفته شده است که به همین منظور، سرعت‌بخشی به انجام فعالیت‌های مشترک در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سرریز دانش دفاعی کشور در بخش‌های غیرنظامی گفت: نمونه این موضوع ورود اینترنت به بخش‌های مختلف تجاری کشور است؛ به نحوی که ابتدا فناوری اینترنت در حوزه‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفته و سپس به بخش‌های تجاری کشور گسیل شده است؛ بنابراین یقیناً سرریز دانش دفاعی و نظامی در بخش‌های تجاری و غیرنظامی مفید فایده خواهد بود.

مدیرعامل کشتیرانی یادآور شد: به تازگی کشتیرانی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه ساخت شناورها و ردیابی محموله های تجاری از خدمات بخش نظامی کشور استفاده کرده و انجام فعالیت‌های مشترک به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین