جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:01:32 AM

رئیس اداره تسهیل صادرات غیرنفتی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ستاد و نمایندگی‌های این وزارتخانه آماده هستند که در زمینه‎ گسترش بازار صادراتی خرما کمک کنند.
آمادگی وزارت خارجه برای توسعه صادرات خرما

به گزارش اقتصادنامه، سعید کوزه‌چیدر میز ملی خرما در شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: باید بتوانیم هر چه سریع‌تر از موانع تولید داخل عبور کرد تا قدرت رقابتی خود در صادرات را افزایش دهیم زیرا در حوزه کشورهای هدف رقابت آسان نیست.

وی ادامه داد: نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در کشورهای هدف تمایل دارند برای افزایش سهم خرما در بازارها تلاش کنند زیرا این محصول، دومین تولیدی باغی کشور است و دراشتغال، ارزآوری و غلبه برتحریم‌ها تاثیر مهم دارد و می‌تواند سهم اساسی در صادرات غیرنفتی داشته باشد.

رئیس اداره تسهیل صادرات غیرنفتی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به موضوع تحریم و مبادلات بانکی، گفت: در وزارت خارجه هر چه بتوانیم تلاش می‌کنیم که مبادلات پولی روان صورت گیرد. البته بازرگانان ما در دوران تحریم تجارب خوبی به دست آورده‌اند.

کوزه‌چی با اشاره به اینکه خرمای ایران در خارج از کشور با کیفیت پایین عرضه می‌شود، بیان کرد: برای گسترش بازار خرما هم باید شرکت‌های صادراتی تقویت شوند و هم باید در زمینه کیفیت محصول، بسته‌بندی و تبلیغات کار شود.

وی گفت: باید در کشورهای هدف که ظرفیت دارند، جشنواره تخصصی خرما برگزار شود تا هم ذائقه بازار هدف را بشناسیم و هم محصول باکیفیت خود را ارائه دهیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین