جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 8:58:11 AM
مذاکرات این هفته احتمالا در قطر از سر گرفته می شود

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران برای مذاکرات فردا به دوحه خواهد آمد.
ملاقات برجامی  در حاشیه خلیج فارس

به گزارش اقتصادنامه، رویترز نوشت: ایرانی روز دوشنبه گزارش دادند که قطر میزبان مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده در روزهای آینده خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هفته گذشته به ایران سفر کرد، روز شنبه گفت که انتظار می‌رود مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای غلبه بر بن‌بست از سر گرفته شود. یک منبع مطلع گفت که انتظار می رود رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه وارد دوحه شود و با وزیر خارجه قطر دیدار کند. 

همچنین یک مقام ایرانی به رویترز گفت که علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران برای مذاکرات فردا 28 و 29 ژوئن در دوحه خواهد بود.

همچنین سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات احیای برجام گفت هم زمان و هم مکان تقریباً مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود. به گفته او، یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد.

مهمترین اظهارات خطیب زاده به شرح زیر است:

هم زمان و هم مکان تقریباً مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می‌شود.

یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران: امیرعبداللهیان پیشنهاد کرد بورل به ایران بیاید و در تهران پاسخ‌هایی که آمریکا تا آن زمان احتمالاً می‌داد، بررسی کنند. بورل به ایران آمد و گفت‌وگوهای مفصلی انجام و نظر طرف آمریکایی را منتقل کردند و این‌که آمریکا تعهد داده به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ عمل و انتفاع ایران را تضمین می‌‌کند.

امیرعبداللهیان و بورل گفت‌وگوهای خصوصی یک ساعته‌ای با حضور معاونان داشتند و درباره ابعاد مختلف ادامه مذاکرات صحبت کردند. در این‌که در محتوا و در شکل در هر دو موضوع توافقاتی شده را می‌توانم تأیید کنم ولی اینکه براساس برنامه پیش‌بینی شده آمریکایی‌ها در عمل نشان خواهند داد که از میراث ترامپ عبور خواهند کرد و عضو مسؤولی باشند، باید دید.

منبع: انتخاب



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین