چهارشنبه 8 تير 1401 شمسی /6/29/2022 4:35:07 AM

مدیرعامل بیمه سرمد گفت: یکی از اهداف اصلی سرمد، افزایش سهم از بازار در صنعت بیمه است و باید پس از افزایش سهم از بازار، بتوانیم سهم خود را تثبیت کنیم.
برگزاری همایش مدیران و روسای شعب بیمه سرمد/ رشنوادی: باید سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهیم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، همایش سراسری مدیران و روسای این شرکت با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران ستادی و شعب در مشهد مقدس برگزار شد.

یعقوب رشنوادی مدیرعامل بیمه سرمد در روز اول این همایش با اشاره به آغاز فصل جدید فعالیت‌های این شرکت، گفت: بیمه سرمد موفق شد با پست سر گذاشتن چالش‌ها، اعتماد مشتریان بزرگی مانند سازمان تامین اجتماعی را جلب کند و این سازمان بزرگ را به جمع بیمه‌گذاران خود اضافه کند.

وی افزود: جلب اعتماد بیمه‌گذاران بزرگ، روزهای خوبی را پیش روی سرمد قرار داده است، به طوری که نهاد بزرگی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) رضایتمندی کاملی از خدمات ما دارد.

مدیرعامل بیمه سرمد با اشاره به ورود این شرکت به سومین سال برنامه استراتژیکش گفت: بعضی شاخص‌ها و اهداف برنامه سه ساله شرکت محقق نشده است که روسای شعب استانی باید تلاش بیشتری برای تحقق این شاخص‌ها داشته باشند.

رشنوادی خاطر نشان کرد: ما باید ضمن تحقق اهداف برنامه سه ساله قبلی، خود را برای دستیابی به اهداف برنامه سه سالی توسعه با افق سال ۱۴۰۴ آماده کنیم که تا آذر ماه به تفکیک استان‌ها تدوین و ابلاغ خواهد شد.

وی هم‌چنین به برنامه سرمد برای رشد پرتفوی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه، بیمه سرمد در سال ۱۴۰۱ باید پرتفوی سه هزار میلیارد تومانی را محقق کند که دستیابی به این پرتفوی در صنعت بیمه که یک صنعت ۱۱۵ هزار میلیارد تومانی است، دور از دسترس نیست و اگر بخواهیم جایگاه سرمد را در صنعت تثبیت کنیم، باید به عدد چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برسیم.

مدیرعامل بیمه سرمد با بیان اینکه صنعت بیمه امکان رشد زیادی دارد، افزود: زمانی پرتفوی صنعت بیمه در ایران کمتر از چهار هزار میلیارد تومان بود و وعده افزایش حق بیمه تولیدی به ۹۰ هزار میلیارد تومان داده شد، و امروز شاهد تولید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه در صنعت هستیم که با حساب نرخ تورم، رسیدن به عدد ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در پنج سال آینده دور از انتظار نخواهد بود.

رشنوادی بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری را دو بال حوزه بیمه دانست و گفت: یکی از اهداف اصلی سرمد، افزایش سهم از بازار در صنعت بیمه است و باید پس از افزایش سهم از بازار، بتوانیم سهم خود را تثبیت کنیم. به‌زودی این شرکت به بلوغی خواهد رسید که مثال‌زدنی خواهد شد و در این راستا انتظار می‌رود مدیران شعب سرمد در استان‌ها، فرصتها و تهدیدهایی که برای بازار بیمه در آن منطقه وجود دارد را شناسایی و به مدیران ارشد شرکت اعلام کنند.

وی هم‌چنین به بازنگری آیین‌نامه‌های بیمه سرمد و تغییر حدود اختیارات شعب استانی اشاره کرد و گفت: به‌زودی آیین‌نامه جدید به شعب استانی سرمد ابلاغ می‌شود که اجرای آن، مسیر تحقق اهداف ما را بیش از پیش هموار می‌کند.

مهدی مهدوی قائم مقام مدیر عامل بیمه سرمد نیز در روز اول همایش مدیران و روسای شعب این شرکت، با اشاره به آیین‌نامه ۶۹ شورای عالی بیمه و آیین‌نامه توانگری، گفت: شرکتی که نتواند به تعهدات خود عمل کند و به سودآوری پایدار دست یابد، نمی‌تواند کارنامه موفقی از خود به‌جای بگذارد.

وی افزود: بیمه سرمد به حاشیه سود مطلوب در عملیات بیمه‌گری نیاز دارد، لذا باید در سرمایه‌گذاری‌ها دقت بیشتری شود و نقدینگی را به سمت درستی هدایت کرد.

مهدوی اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۱۴۰۰، صنعت بیمه کشور با ۲۲ هزار نماینده فعال، سرانه تولید حق بیمه‌اش پنج میلیارد تومان است، اما این سرانه در بیمه سرمد کمتر است، و باید برای افزایش این سرانه و سهم از بازار خود غافل نشویم تا به نقطه ایده‌آل برسیم.

پس از صحبت‌های رشنوادی و مهدوی، معاونان و جمعی از مدیران شعب استانی و ستادی بیمه سرمد، راهکارها و پیشنهادهای خود برای ارتقای بیمه سرمد در صنعت بیمه و افزایش پرتفوی و سهم از بازار شرکت بیان کردند و این راهکارها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همایش سراسری مدیران و روسای شعب بیمه سرمد اول و دوم تیر ماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس در حال برگزاری است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین